Gå til innhold
Arkivverket

Mads Pederson Kinserdal (1735-?1768) - frå Hafslo til Årdal - frå Årdal til Bergen - lagnad til huslyden?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

5 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

1763 Siri Helene av Erik Johnson Røraas med fadder Mads Pederson.

 

Midt på venstre side:

Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Vilnes, Hyllestad, Øn i Askvoll, Ministerialbok nr. A 8 (1749-1775), Kronologisk liste 1763, Side 10-11
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070319630267

 

"d. 26de February døbt fra Gremeliens kaaberwærk Erich Jonsen Røsaases Dr. Siri Hellena. Fadd: Stener Giertaas, Matz Persen, Ole Sandnæs, Martha Joens D., Alis Aschevold."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først om når Mads Pedersen forlot Årdal. Han står på lønningslistene i 1760 for hver måned inntil i juni. Da forsvinner han brått. Det er derfor overveiende sannsynlig at han også forlot Årdal i juni 1760.

 

Jeg har tidligere lett i kilder fra Askvoll og Førde etter folk fra Årdal (i Sogn) som kan ha arbeidet ved Grimeliens kopperverk, men uten å finne så mye interessant. Derfor er funnet av Mads Pedersen absolutt interessant. Jeg føler meg ganske overbevist om at han må ha vært tilknyttet kopperverket i Grimeli. Da jeg nå er på reise, har jeg ikke tilgang til notatene mine fra Grimeliens kopperverk, men så vidt jeg husker, er det lite som er bevart av verkets egne dokumenter. Derfor er jo kirkebøker og muligens skifteprotokoller og tingbøker gode kilder. Jeg kommer tilbake hvis jeg senere finner noe i mine notater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torbjørn og Knut for nye spennande innlegg om denne huslyden!

 

Eg oppfattar innlegget frå Knut som ei «støtteerklæring» til min teori om Mads Pederson, og utifrå det me no veit, har eg sett opp eit nytt manuskript for denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~

 

Mads Pederson {Kinserdal}, døypt {i Hafslo} 25.4.1735, gifte seg i Hafslo 6.11.1757 med Anna Eriksdotter frå Børtnes under Urnes, f.{i Hafslo} kring 1726.

Mads og Anna Pedersen flytte i 1758 til Årdal og arbeidde der på koparverket fram til 1760 då dei flytte til Askvoll, og Mads fekk arbeid ved koparverket på Krimelien i Askvoll.  Sidan flytte parfolket vidare til Bergen der Mads visstnok vart gravlagd frå sjukehuset 17.12.1768.  Anna d.

 

¤¤¤¤¤ (dødsfallet hennar?)

 

Me kjenner til tre born etter dei:

a. Peder Madsen, òg kjend som Peder Madsson Dahl, f. i Årdal 10.10.1757, vart gravlagd i Bergen 19.5.1795.  Han gifte seg i Nykyrkja i Bergen 16.10.1791 med enkja Anna Andersdotter, opphavleg frå

 

     ¤¤¤¤¤ (kvarifrå? – f. kring 1749 – kalla Anna Andersdotter WIK ved lysingi 1791!)

 

     Ho vart gravlagd i Bergen 21.4.1804.  Anna gifte seg elles tredje gongen i Bergen 18.9.1796 med Lars Larsen frå Rødne på Voss, i Bergen kjend som Lars Rønne.  Han vart døypt på Voss 24.4.1772 og flytte som enkjemann attende til Voss der han først gifte seg att to gongar, først med ei husmannsenkje på Narheim under Saue.  Sidan flytte han til Kvale på Voss der han d. som legdelem 8.8.1843.  Peder var dagarbeidar, medan Lars var snikkar.  Dei budde båe med Anna i Bergen.  Anna fekk visstnok berre ei dotter, og ho var frå ekteskapet med Peder Dahl, men Lars Larsson fekk dessutan to born med tredje kona si på Voss.

b. Martha Madsdotter, f. i Årdal 23.9.1759, d. kort etter fødsli, anten i Årdal eller i Askvoll.

c. Martha Gjertrud, kjend som Gjertrud Marie Madsdotter, døypt i Askvoll 22.2.1762, d. som enkje på dei fjøfarandes fattighus i Bergen 14.6.1839.  Gjertrud gifte seg første gongen i Domkyrkja i Bergen 24.10.1784 med Gjert Gunderson frå Ask i Askvoll, f. på Myrmel i Gaular kring 1752.  Gjert d. på sjukehuset i Bergen 23.6.1808, og Gjertrud gifte seg 14.6.1812 att i Nykyrkja i Bergen med Clement Jensson Møklebust frå Møklebust i Hyllestad, døypt i Hyllestasd (Askvoll) 17.1.1769.  Han d. i Bergen 11.11.1828.  Både Gjert og Clemens var matrosar, men Clemens er kalla dagarbeidar i seinare år.  Med båe ektemakane budde Gjertrud i Bergen, og ho fekk i alt seks born, som alle var frå første ekteskapet.

 

~~~~~~~~~~~~

 

Det som no står att som «hovudutfordringar» i denne huslyden, er følgjande:

 

** Det er framleis eit stort mysterium kvar Peder og (Martha) Gjertrud kan ha vorte konfirmerte.  Eg har bladd i kyrkjebøkene for Askvoll, men fann dei ikkje der.  No skal det likevel seiast at konfirmantistene frå Askvoll frå den perioden er ganske so «uoversiktlege», so eg kan ha oversett dei!

 

** So er det lagnaden til Anna Eriksdotter.  Me lyt tru at ogso ho hamna i Bergen, og i innlegg #9 og i innlegg #15 på føregåande side har eg lista opp fleire gode «kandidatar»:

 

**** Elling Pettersen, enkjemann og dragar, og Anna Eriksdotter, enkje, vart vigde i Nykyrkja i Bergen 23.10.1774.

(Eg ser at denne Anna var 50 år då ho vart gravlagd i Bergen 5.10.1780 (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=26&filnamn=bedo1668&gardpostnr=15758&merk=15758#ovre)  Alderen høver bra!

 

**** Anders Østensen, enkjemann og daglønnar, og Anna Eriksdotter, enkje, vart vigde i Domkyrkja i Bergen 15.11.1778.

 

**** Mathis Halstensen, enkjemann og bordarbeidsmann, og Anna Marie Eriksdotter, enkje, vart vigde i Domkyrkja i Bergen 18.8.1771.

(«Vår» Anna heitte berre Anna til førenamn, MEN me har erfaring for at mange jenter "pynta på" namni sine når dei flytte til Bergen, so me skal vel ikkje heilt utelukka denne siste «kandidaten»?)

 

**** Anna Eriksdotter, 52 år, enkje, vart gravlagd i Bergen 3.11.1781: (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=bedo1668&gardpostnr=37341&merk=37341#ovre)  Alderen her høver òg ganske so bra!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne utfordrande biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.