Gå til innhold
Arkivverket

Per Nilsen


Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Hei der ute.

 

Jeg forsøker å finne fødselsdato til Per Nilsen. Han er født i Oslo ca 1941 og døde tror jeg i 1981. Har lett gjennom avisene kirkebøker osv, men finner ingen opplysninger.

 

Hans far var Bjarne Nilsen, mor ukjent. Bjarne var født i 1914 i Oslo og etter å ha skilt seg fra mor til Per, giftet han seg med Ella Synøve (pikenavn ukjent), født 1920. De var gift allerede i 1945.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

Vennlig hilsen

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ella Synnøve Nilsen er i følge denne født 25.12.1920 og død 06.01.1999. Hun ligger i samme grav som Bjarne og det som antakelig er hans foreldre:

 

http://www.begravdei.../grave_id/60099

 

 

Bjarne var født 16.06.1914, og døde 10.06.1989.

 

 

Tidligere etterlysning etter Bjarne som inneholder litt mer informasjon:

 

http://forum.arkivve...ne-nilsen-oslo/

 

 

Å finne en person som er født etter at kirkebøkene er sperret for innsyn krever en del jobbing.... Håpet kan jo være at noen som kjenner til familien kommer over denne etterlysningen.

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to.

 

Opplysninger som du fant Bente, har jeg fra tidligere.

 

Når det gjelder svar til Tom, så bodde familien, altså Bjarne og Ella hjemme hos hans foreldre i 1945. De bodde i Fagerheimgata 11, Oslo. Han var verktøy-/stansemaker av yrke. Område de bodde i tilhørte Paulus/Petrus menighet, men jeg finner ingen Per Nilsen i disse kirkebøkene. Heller ikke ev. ekteskap mellom Bjarne og Pers mor. De må ha skilt lag rundt/etter at Pe ble født siden Bjarne allerede var gift i 1945. Mulig de giftet seg borgelig(Bjarne og Ella) og at han var gift med moren til Per, men skilt tidlig?

 

Håper noen kjenner til dette og gir opplysninger her eller til meg privat.

 

Mvh Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysninger som du fant Bente, har jeg fra tidligere.

 

Hei, Terje!

 

Jeg skjønte det, for jeg så at det var du som hadde lagt ut etterlysningen. Grunnen til at jeg lenket til den, var at den inneholdt en del informasjon som ikke kom fram i etterlysningen etter Per, men som kan være grei å kjenne til for de som ønsker å hjelpe til å lete etter ham.

 

Mvh Bente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.