Gå til innhold
Arkivverket

Noen som vet noe om Øvre Kaffe?


Iners
 Del

Recommended Posts

Min farfar var Grosserer, og Drev firmaet, Øvre Kaffe. Siden farfar var død og firmaet var nedlagt lenge før jeg ble født, er jeg veldig nysgjerrig på dette. Jeg driver og forsker på slekta til farfar, så slik informasjon er selvfølgelig veldig nyttig for meg. ^_^

Krysser fingrene og håper noen har noe å fortelle meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et langstrakt land, så hvor var dette, og når?

Litt flere opplysninger hadde sikkert gjort det litt enklere.

 

Og til slutt vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at her bruker vi fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.. Innlegget skulle legges inn på Statsarkivet Trondheim sitt forum. :rolleyes:

Hvorfor må jeg bruke fullt navn....??

 

Du må bruke fullt navn fordi du leste forumets regler og godtok dem når du registrerte deg... ;)

 

Se også: http://forum.arkivverket.no/forum-6/announcement-2-ordensregler-for-debattene/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel litt (eller mykje...) for vagt til at du kan vente svar frå Statsarkivet...

(om dei har tid, kan dei slå opp i konkrete kjelder du peikar på).

 

--- så då må du spørje her i dette forumet likevel. Det kan godt hende nokon veit noko som kan hjelpe deg (når du viser fullt namn.....)

 

 

Det ville vere større von om hjelp om du fortel kva tid dette var (så nær du veit), kva farfar heitte og evt. andre ting du veit som kunne vere nyttig for ein hjelpar.

 

Dersom det er før 1925, kan "Trondhjems Adressebok" vere til hjelp, http://www.tfb.no/db...seboktrondheim/

Nyare utgåver er ikkje skanna så langt eg veit, men finst m.a. på Trondheim Folkebibliotek. (til ca. 1990?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.