Gå til innhold
Arkivverket

"Ingvald Martin Ruskedal" til "England".


Svenn Ruskedal
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Da jeg i periodevis legger inn nye släktninger i mitt private släktstre, så har jeg nå kommet til "Knut Iversen Ruskedal" sitt förstefödte barn av i alt 15, "Ingvald Martin" födt 1892 i "Domkirken/Bergen" nr. 51 : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4556&idx_id=4556&uid=ny&idx_side=-84

 

Her er "Ingvald M." med foreldre og sösken i FT 1910 "Bergen" : http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036708080240

 

I flg. "Fjaler" bygdebok b. 1 under gnr. 26 "Tyssekvam", så var "Ingvald Martin" sjömann - gift - bst. "England".

 

Alt av interesse, for släktstreet

 

Samme her : http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=604097#604097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, i etterhand har jeg undret på om forfatteren av bygdeboka mener gården "England" i "Askvoll"?? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg nå fått vete av en brorsdatter til "Ingvald Martin" til videre.

 

Eg hugsar godt onkel Ingvald. Han var på besøk hos oss då eg var 15 år. Far min budde hos han i england ei stund før far min var gift. Ingvald var gift med Nelly, og eg trur dei hadde 4 eller 5 born. Jentene heitte Ardrey og Betty. Eg har ikkje hatt kontakt med familien der etter at far min døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god hjelp fra statsarkivet i "Bergen", har jeg nå fått vite att i flg. skifte på foreldrene 1935 og 1943, så er "Ingolf" nevnt som "Iversen" og bosatt "Yarren on Tyne".

 

"Yarren" forstår jeg mig ikke på, men "Tyne" kan vere det som ligger i "Nord/Vest Skottland" i område "Newcastle/ Northumberland".?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6468 THE LONDON GAZETTE, 11 DECEMBER, 1951www.london-gazette.co.uk

Iversen, Ingvald Martin (known as Martin Iverson);. Norway; Rigger (Shipyard); 8, North View,. Jarrow, County Durham. 8 November, 1951. Iiverson, Martin.

 

Ett lite livstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ingvald Iversen giftet seg med Ellen Craig i South Shields Durham i 1917 Sep. Q Ref Vol 10A p 1228. Jarrow er en avdeling av South Shields. De hadde fire barn, men jeg vet ikke om de lever fremdeles, så jeg vil ikke gi detaljer her.

En Martin Envald Iverson som ble født 12 februar 1892 døde i 1979 i Mansfield og en Ellen Iverson født 16 april 1897 døde i 1983 i Mansfield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei Belinda!

 

Dette var intressant! Da er vi i slekt litt ut. Har sendt privat melding til dig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.