Gå til innhold
Arkivverket

Johan Fredrik Andreasson Sjøstrøm (1802-1866), skomakar, budde ei tid i Solvorn i Hafslo - kven var han? - frå Finnland?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hjarteleg takk til Tone for nytt innlegg!

 

Om du kikker på innlegg #18 ovanfor, vil du sjå at dødsfallet til Anette alt er registrert i manuskriptet for denne huslyden.  Det som framleis manglar her, er sikre opplysningar om kor mange born ho fekk i ekteskapet sitt med Fredrik Sjøstrøm.  Veit du svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet disse barna av Fredrik Olaus Johanson Sjøstrøm og Annette Georgine Andreasdotter Gundersen:

 

Andrea Mathilde Sjøstrøm     - født 13.12.1862,    døpt 22.02.1863 i Nykirken Bergen
Johan Fredrik Sjøstrøm          - født 20.06.1866,    døpt 29.07.1866 i Nykirken Bergen
Karl Theodor Emil Sjøstrøm  - født 26.10.1868,    døpt 26.12.1868 i Nykirken Bergen
Olaf Emmanuel Sjøstrøm         - født 03.01.1871,    døpt 05.03.1871 i Domkirken Bergen
Frithjof Sjøstrøm                        - født 16.06.1873,     døpt 17.08.1873 i Domkirken Bergen
Herma Elina Sjøstrøm               - født 15.11.1876,     døpt 01.01.1877 i Laksevåg
Fredrikke Anette Sjøstrøm     - født 17.04.1878,     døpt 17.04.1878 i Laksevåg
Antonia Hermine Sjøstrøm     - født 08.04.1879,    døpt 15.06.1879 i Laksevåg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for spennande innlegg!  So mange born var eg ikkje klar over dei hadde.  Fleire av dei må vera avlidne ganske små...

 

Elles ser eg eit par litt "unormalt" lange "sprang", til dømes mellom borni #1 og #2 og likeins mellom borni #5 og #6, men kanskje hadde dei nokre som var dødfødde?  Kanskje Tone veit noko om dette?  Om ikkje vil eg gå ut ifrå at åtte var talet på born fødde til dette parfolket!

 

Eit anna problem som det har vore lite fokusert på, er spørsmålet om lagnaden til eldsteguten,

 

* Andreas Johan Sjøstrøm, fødd i Hafslo 28.7.1834.

 

Kvar kan det ha vorte av denne karen?  Er han konfirmert i Bergen?

 

Eg takkar på ny for kjempefine opplysningar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at broren til Andreas Johan Sjøstrøm, Fredrik Olavus Johannesen Sjøstrøm var konfirmert i Bergen, Fredrik (født 1838)var jo eldre enn Andreas (født 1834) Det kommer frem i et Hjemstadsavhør jeg har funnet. I dette avhøret sier Fredrik at han kom til Bergen med familien i sin spede alder. Andreas (født 1834) var også Skomaker.

Fredrik Olaus Sjøstrøm var konfimert 15 år gammel i Nykirken av Sogneprest Flottmann.

Fredrik Olaus Sjøstrøm var konfirmert i Nykirken i Bergen 15 år gammel, av Sogneprest Flottmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Tone for nytt spennande innlegg!

 

Du seier i siste innlegget ditt at "Andreas (født 1834) var også Skomaker"

 

Kan du seia noko om kjelda for denne opplysningi?

 

Eg har no finne Andreas Johan Sjøstrøm som konfirmert i Nykyrkja i Bergen i 1850, 16 år gamal: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8359&idx_id=8359&idx_listetype=kf&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-50

 

Han levde med andre ord framleis i 1850, men kvar vart det av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at broren til Andreas Johan Sjøstrøm, Fredrik Olavus Johannesen Sjøstrøm var konfirmert i Bergen, Fredrik (født 1838)var jo eldre enn Andreas (født 1834) Det kommer frem i et Hjemstadsavhør jeg har funnet. I dette avhøret sier Fredrik at han kom til Bergen med familien i sin spede alder. Andreas (født 1834) var også Skomaker.

Fredrik Olaus Sjøstrøm var konfimert 15 år gammel i Nykirken av Sogneprest Flottmann.

Fredrik Olaus Sjøstrøm var konfirmert i Nykirken i Bergen 15 år gammel, av Sogneprest Flottmann.

 

Register til hjemstavnsforhør:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/237/pc00000000031370

 

Selve hjemstavnsforhøret:

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst6&sideid=278&storleik=

 

Grethe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst6&sideid=278&innhaldid=1&storleik=

 

Her er linken til avhøret ( om jeg får til å linke )

 

Og her er avhøret om det skulle være av interesse :)

 

Styrmand Fredrik Olaus Sjøstrøm har forklaret, at han er 39 1/2 Aar gl og født i Leganger Prestegiæld i Sogn af Forældre Skomager Johan Fredrik Sjøstrøm og Hustru Elen Oline Hermansdatter, af hvilke den sidstnævnte endnu lever, Enkefattighuset ved (Stædsporten?). Confirmeret 15 Aar gl i Nykirken af Sognepræst Flottmann. Angjældende kom i sin (spæde?) Alder hertil Byen med sine Forældre, og har han senere stadig opholdt sig her og fra sin Confirmation af ernæret sig som Sømand. Han blev i 1862 her i Byen gift med sin endnu levende Hustru Anette Jørgine, med hvilken han har 5 Børn i live. Under sit Egteskab har han stadig boet i Bergen, dog til han ved Michaeli 1876 flyttede over til Laxevaag, hvor han senere har boet - Huset ved siden af Feltmanns Huus. Før han flyttede til Laxevaag, havde Familien boet:i Huset paa vestre side af 'Vestindien' i Nøstet - Værten hedte Nils men hans Fadernavn vides ikke - i 2 Aar fra Paaske 1871 til -'- 1873saa hos Knud Johannesen i Jonsvoldgaden i 2 Aar til -'- 1875og saa hos Kjøbmand Nilsen paa Nordnæs 1 1/2 Aar til Micali 1876Han haaber, naar han [.....] den Sygelighed hvorunder han nu i nogen Tid har lidt, selv at kunne betale den understøttelse, som han har modtaget af Askøens Fattigvæsen.Bergen Pltk d. 4 Novb 1877

 

 

De to største offentlige bordellene i Bergen på den tiden lå i Nøstegaaten. Det fjerde huset fra venstre er "Vestindien".

"De Fire Løver" lå lenger borte på høyre siden. Fredrik Olaus Sjøstrøm bodde altså en tid i nabohuset til Bergens største bordell. Bra han flyttet til Laxevaag.

 

post-5174-0-64059600-1424348869_thumb.jpg

 

 

Har forresten bilder av Fredrik Olavus Johannesen Sjøstrøm, Anette Georgine Sjøstrøm (født Gundersen ),Antonia Sjøstrøm,Frithjof Sjøstrøm og Olav Emanuel Sjøstrøm, om det skulle være av interesse for deg Lars E. Øyane (tenker på boken du skriver)

 

Husker dessverre ikke kilden til Andreas Sjøstrøm som skomaker, men skal se om jeg finner/husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Tone for nye innlegg!

 

Det var interessant å lesa dette heimstavnsforhøyret til Fredrik Olaus Sjøstrøm.  Diverre får me ikkje høyra om broren Andreas, men eit par interessante detaljar finn me likevel.

 

Eg ser Fredrik seier seg fødd i Leikanger prestegjeld.  Kanskje var han det, men han vart i alle fall døypt i Sogndal (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11660&idx_id=11660&uid=ny&idx_side=-100)!

 

Elles vart det jo om bestefaren Andreas Sjøstrøm sagt at han var skomakar, so kanskje det er derifrå at du, Tone, har dette yrket på Andreas?

 

Personleg mistenker eg Andreas Johan for òg å vera reist ut som sjømann, og eg har sendt spørsmål til Statsarivet i Bergen for å be dei sjekka sjømannslistene...

 

Når det gjeld gamle bilete, er det alltid viktig å samla dei.  Me tek ikkje med personbilete i Gards- og Ættesoga for Luster, men me samlar gamle bilete for ein eventuell seinare illustrasjon, so du, Tone, kan gjerne skanna dei bileti du nemner og senda dei til meg: lars.e.oyane@sdsl.no - på førehand takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.