Gå til innhold
Arkivverket

Carl August Olsen f 11 Jan 1852 i Enebakk (mulig på Juterud u. Østby)


Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Jeg håper å finne ut mer om ham...

Foreldrene var Ole Arnesen fra Kråkstad og Anne Haagensdatter fra Græsholt, Enebakk.

 

 

Ole bodde med familien på husmannsplassen Juterud under Østby. I bygdeboka for Enebakk står han her med barna Julie og Carl August. Ca 1850.

 

 

Moren dør i 1869 og de barna som da bodde hjemme ble satt på legd, men Carl August var ikke en av de, så han var nok allerede ute i arbeid.

 

 

Foreldrene får senere en sønn de døper Carl Anton født 02 Feb 1861, Linnestad, Vestby. Dette kan jo tyde på at Carl August er død, men jeg har ikke klart å finne hans dødsfall.

 

Da det i tillegg ved en dåp i til hans nevø i 1902 i Kristiania er oppført som faddere: Rørlegger Karl Aug Olsen,Kone Anna Olsen blir jeg usikker Jeg har lett i folketellinger, men klarer ikke å finne disse to (sikkert jeg som er klønete) så jeg håper at noen kan hjelpe meg

 

På forhånd takk for all hjelp :)

 

Med vennlig hilsen

Kristin Berthelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl August Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 11 January 1852 christening: 1 February 1852 ENEBAKK,AKERSHUS,NORWAY father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdr

 

 

Søsken:

 

 

Julie Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 28 July 1850 christening: 22 September 1850 ENEBAKK,AKERSHUS,NORWAY father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdr

 

 

Johanne Melie Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 11 July 1854 christening: 15 October 1854 ENEBAKK,AKERSHUS,NORWAY father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdr

 

 

Hans Christian Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 21 November 1856 christening: 1 March 1857 ENEBAKK,AKERSHUS,NORWAY father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdr

 

 

Carl Anthan Olesen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 20 February 1861 christening: 11 August 1861 VESTBY, AKERSHUS, NORWAY residence: 1861 Vestby, Akershus, Norway father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdr

 

 

Hendriette Olesdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 25 November 1864 christening: 14 May 1865 Akershus, Norway residence: 1864 Akershus, Norway father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdatter

 

 

Laura Olesdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 7 June 1867 christening: 21 June 1868 Akershus, Norway residence: 1867 Akershus, Norway father: Ole Arnesen mother: Anne Haagensdatter

 

 

Kan Carl Anthon ,født i 1861,være oppkalt etter Carl August?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Det er nok stor sansynlighet for at "Carl Olsen 8 aar ? død i Vestby 1861, Linnestadplass " er min oldemor Laura's bror. Carl Anton ble jo født i 1861 så det er nok som du sier Ann-Mary ,at han er oppkalt er etter sin nylige avdøde bror. Det er også riktig at familien bodde på Linnestadplassen, De har også ved et annet tilfelle oppkalt barn, det var to Henrietter.

 

Mette: Jeg har konfirmasjon på flere av barna, men ikke Carl August, så jeg er nå sikker på at Carsten har funnet riktig Carl.

 

Jeg ble bare så usikker da min grandonkel hadde en Carl August Olsen som fadder, men nå er jeg sikker på at dette er en tilfeldighet.

 

Takk for hjelpen :)

 

Mvh

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.