Gå til innhold
Arkivverket

Forumene snart ribbet for viktig funksjonalitet?


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

Til forumadministrator for Digitalarkivets brukerfora.

 

Jeg håper forumadministrator får med seg reaksjonen på at en ikke lenger kan redigere / rette det en har skrevet

i dette innlegget: http://forum.arkivve...e/#entry1595222

 

(Uten rettemulighet, tror jeg at jeg personlig vil tenke meg veldig nøye om, før jeg bidrar med noe som helst her lenger, men det har liten betydning i forhold til hvordan denne endringen ytterligere vanskeliggjør samtalen om temaene i forumet.)

 

Jeg legger inn dette her, (samt sender denne meldingen på epost), siden det omtrent aldri er svar å få i forumet for tekniske tilbakemeldinger, se f.eks. temaet mitt om standard varslingsinnstillinger: http://forum.arkivve...r/#entry1520045

 

Likedan er det ikke kommet noe svar fra forumadministrator i denne etterlysningen av epostvarsel om nye innlegg: http://forum.arkivve...t/#entry1582595

 

Dette spørsmålet har jeg også tatt opp i en epostkorrespondanse med Anette S. Clausen tidligere, uten at lovet svar er kommet.

 

Etter at disse innstillingene falt bort, er det stadige eksempler på manglende reaksjon fra de som får svar på etterlysningen sin, fordi de tror forumet fungerer som slike forum skal: nemlig at de vil varsles ved epost dersom de får svar på innlegget sitt. Om og om igjen har jeg gjort folk oppmerksom på feilen som oppsto i 2012 og at de selv må endre innstillingene for å få varsel om svar videre. Jeg synes det er forumadministrators oppgave.

 

ALLE som har registrert seg som brukere vil kunne nås med denne informasjonen, dersom Digitalarkivet sender beskjed om feilen + veiledning i hvordan en skal stille inn i en EPOST til SAMTLIGE brukere.

 

Det er leit at mange nyregistrerte brukere tydeligvis ikke har varsling som standardinnstilling, for en kan feilaktig bli oppfattet som uhøflig av andre brukere.

 

I fjor forsvant også muligheten til å sende epost og da blir det tungt å ha en dialog med brukere som ikke vet at de får svar..

 

Jeg mener også at det desinformeres i HVER epost som varsler innlegg (til de som mottar varsel...):

Du kan stoppe automatisk varsel av nye innlegg ved å logge inn i kontrollpanel og klikke på "Tråder abonnert på"

 

Formuleringen ‘Tråder abonnert på’ eksisterer forøvrig ikke, men hovedsaken er at brukerne oppfordres til generelt å skru av epostvarsling om innlegg. Man oppfordres til å ødelegge standardfunksjonaliteten. Dere skulle heller skrevet at en skal gå inn på EMNET og trykke ‘Slutt å følge dette emnet’

 

Siden dere nå i all hast tydeligvis GJØR NOE med forumfunksjonene, mener jeg det er betimelig å gjøre noe med de standard varslingsinnstillingene. Vær så snill å vurdere de andre endringene på nytt også.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.