Gå til innhold
Arkivverket

Nye innlegg i tema får ikke temaet til å gå til topps lenger !!!!!


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Hvorfor går ikke tema til toppen av siden lenger når det kommer et nytt innlegg ?

Fanget opp et tema nesten på bunn av siden, og svarte i det, men nå er det i ferd med å forsvinne over til neste side.

 

 

Jeg har også sett at det er endringer i kirkebøkene nå. Hvorfor ?

 

Burde dere ikke heller bruke tiden til å bli ferdig med skanningen av det dere har påbegynt før dere begynner på noe nytt.

 

Man får liksom et løfte når dere legger ut skanning av noe, men så uteblir "halvparten", og man sitter der og venter på noe som aldri ser ut til å bli fullført. Man føler seg rett og slett snytt. Jeg har ikke tida på min side til å sitte år etter år å vente på noe som kanskje aldri blir avslutta.

 

Det var den utblåsningen, men jeg blir veldig frustrert av dette, og jeg har mistet både tilliten og troen på nye DA.

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går ikke tema til toppen av siden lenger når det kommer et nytt innlegg ?

Fanget opp et tema nesten på bunn av siden, og svarte i det, men nå er det i ferd med å forsvinne over til neste side.

 

Det var pussig. Jeg har ikke observert tilsvarende. Har det gjentatt seg?

 

Tillegg: Mitt innlegg la seg på toppen nå.

 

Jeg har også sett at det er endringer i kirkebøkene nå. Hvorfor ?

 

Burde dere ikke heller bruke tiden til å bli ferdig med skanningen av det dere har påbegynt før dere begynner på noe nytt.

 

Man får liksom et løfte når dere legger ut skanning av noe, men så uteblir "halvparten", og man sitter der og venter på noe som aldri ser ut til å bli fullført. Man føler seg rett og slett snytt. Jeg har ikke tida på min side til å sitte år etter år å vente på noe som kanskje aldri blir avslutta.

 

Det var den utblåsningen, men jeg blir veldig frustrert av dette, og jeg har mistet både tilliten og troen på nye DA.

 

Jeg antar at du tenker på at det har blitt lagt til et bildenummer øverst til venstre, og at permanent sidelenke har blitt klikkbar. Det første er et behov knyttet til ny registreringsmal for kirkebøker (Kyrre 2.0), der bildenummeret skal være med for å opprette lenke mellom transkripsjon og skanning. Det andre var et ønske fra en bruker.

 

At en av utviklerne i IT-avdelingen bruker tid på dette, fjerner ikke ressurser fra skanningsarbeidet.

 

Jeg har forståelse for kritikken knyttet til mye halvgjort når det gjelder skanning og publisering. Her har vi et forbedringspotensiale. Samtidig er det slik at digitalisering, som en ikke lovpålagt oppgave, ofte må finne seg i å bli prioritert bak oppgaver som Arkivverket utføre. Det kan også skje at digitalisering av de arkivene slektsgranskere ønsker seg, må vike for digitalisering av arkiver som er viktige i andre sammenhenger. For eksempel har skanninga av folketellinga 1891 dessverre stått på stedet hvil siden sist vinter, fordi skanningsutstyret som er best egnet til dette materialet, har vært bundet opp til andre oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang. kirkebøkene og skanningen Kristian.

Men, i brukerforumet står fremdeles temaene i "hulter og bulter" når det gjelder dato og klokkeslett. F.eks. I går og i dag står om hverandre. Før sto dette i rekkefølge. Går det an å få orden på dette igjen.

 

Foresten så forstår jeg ikke meldinga/varslet, eller hva jeg skal kalle det, som jeg har fått. Det er ikke lesbart. Men her er teksten riktig, så jeg kan jo lese det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berit, dette er noe du kan ordne selv.

 

På den blå linja over alle innleggene står det en rekke med ord.

 

"Nylig oppdatert" - "Startdato" - "Flest svar" - "Mest lest" - "Tilpasset"

 

Klikk på "Nylig oppdatert" slik at det bli uthevet med en mørkere blåfarge. Trolig står det på "Startdato" hos deg.

 

mvh FHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frank. Nylig oppdatert- har alltid vært uthevet og er det også nå uten at det hjelper.

Men, jeg sjekket tilpasset og der ser det ut som svaret er. Rekkefølge: siste innlegg. Men hva som menes med Husk filtre aner jeg ikke hva betyr.

 

Jeg har skiftet min alderdommelige PC med en litt nyere så det har nok noe med dette å gjøre.

 

Takk for at du styrte med i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.