Gå til innhold
Arkivverket

Innført 24-timers grense for redigering av egne innlegg


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Jeg beklager sein beskjed. For noen dager tilbake iverksatte vi en 24-timers grense for å redigere egne innlegg. Det betyr at innlegg du har skrevet som er eldre enn 24 timer, har du ikke lenger mulighet for å redigere i selv.

 

Er det behov for redigering i innlegg utover 24 timer etter at de ble skrevet, kan dere ta kontakt med moderatorene via Digitalarkivet: digitalarkivet@arkivverket.no

 

Ytterligere informasjon om dette kan leses i denne tråden i forumet for Tekniske tilbakemeldinger http://forum.arkivverket.no/topic/188402-redigering-av-innlegg-vi-mister-funksjonalitet-om-det-blir-permanent-borte/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Litt dumt fordi det er mange som har etterlyst at vedkommende som har innlegg setter LØST i overskriften. Det får man jo ikke gjort hvis det går mer enn 24 timer før saken er løst.

 

Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvorfor er denne begrensningen lagt inn?
Det kan være mange grunner til at man trenger å redigere et innlegg. F.eks. om man har gitt opplysninger til noe man søker etter, men så viser det seg å være feil eller mangelfult det som er skrevet inn. Og man kan senere ha funnet noe informasjon som kan være nyttig i letingen videre. Da er det (etter mitt syn) greit at alt ligger ryddig i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Erik, det er ikke verre enn å legge inn et nytt innlegg, henvise til det første og komme med korreksjoner. Mye ryddigere slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd med at innlegg ikke skal endres dagevis og ukevis etter de er besvart. 24t er nok for det aller meste, det er jo også mulig å kontakte moderator hvis det er helt nødvendig med endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne begrensningen lagt inn?

Det kan være mange grunner til at man trenger å redigere et innlegg. F.eks. om man har gitt opplysninger til noe man søker etter, men så viser det seg å være feil eller mangelfult det som er skrevet inn. Og man kan senere ha funnet noe informasjon som kan være nyttig i letingen videre. Da er det (etter mitt syn) greit at alt ligger ryddig i første post.

 

Etter oppstarten i 2011 har vi dessverre hatt for mange tilfeller hvor innholdet i innlegg er korrigert til det ugjenkjennelige eller innhold er fjernet i sin helhet. Dette har ødelagt gode diskusjoner.

 

Hvis du har behov for redigering i et innlegg etter 24 timer, så kan du sende en PM til meg, Tone Merete Bruvik eller en e-post til digitalarkivet@arkivverket.no Vi skal så foreta de nødvendige justeringer for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Erik, det er ikke verre enn å legge inn et nytt innlegg, henvise til det første og komme med korreksjoner. Mye ryddigere slik.

 

Ofte vert det ryddigast at ein i tillegg til dette får retta opp det opprinnelege innlegget, (og oftast då på ein slik måte at det går tydeleg fram at innlegget er retta i ettertid). Det er difor bra at mogelegheita framleis finst.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg synes denne begrensningen er fin jeg. Nå har det vært diskutert mange gange for og imot of kunne redigere kontra og ikke kunne redigere innlegg. Jeg synes denne løsningen er ett godt kompromiss. Personlig synes jeg det er bedre og måtte sende melding til moderator hvis man absolutt har behov for og redigere ett innlegg etter 24 timer har passert, enn og risikere at hele innlegg eller tråder ødelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Minst like dumt er det å ikke kunne slette innlegg. Jeg skulle legge inn lenke til en tidligere debatt her i dag, men lenken havnet i den aktuelle debatten. Det var umulig å slette, men trykket redigering

og skrev at det var slettet.Gjorde samme feil pånytt igjen, og da var det også umulig å slette. Veldig irriterende, og meg måtte bruke 2 innlegg bare for å fortelle at det jeg skrev var slettet. Jeg skulle 

gjerne hatt muligheten til å slette egne innlegg i slike situasjoner

Endret av Anne Lise Hovdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Lise, i likhet med redigering av innlegg etter 24 timer kan man også kontakte moderator for og slette innlegg. Man kan også kontakte moderator dersom man vil flytte ett emne til ett annet forum eller slette ett feilinnlagt emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke redigert innlegg innen 24 timer, så er det bedre og la feilene ligge for alltid. Ingen vits å kontakte moderator for små bagateller, for det går ut over tida moderator har til andre ting som er viktigere, som å publisere nytt materiale innpå her osv.

Rett det heller opp i neste innlegg, og skriv hva som er feil i forrige innlegg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.