Gå til innhold
Arkivverket
Truls Iberg

Skifte/Dødsmelding - Johan Henrik Israelssen/Israelsson - Målselv

Recommended Posts

Truls Iberg

Min tippoldefar Johan Henrik Israelssen døde i Målselv 13.04.1934. Jeg prøver å finne ut av hva som skjedde med min oldefars søsken, derfor lurte jeg på om det finnes en skifte- eller dødsfallsprotokoll som forteller mer om etterkommerne til Johan Henrik og da også min oldefar og hans søsken ?

Finnes det noe slikt fra Målselv i denne perioden ?

mhv

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bergiverson

Theodora marriage 1914 !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solbjørg Ellingsen Fossheim

Hei

I dødsfallsmeldingen finner vi følgende opplysninger:

Innført som avdød nr. 9,Johan Israelsen, f.15.1.55, død 13. april 1934.

Livsarvingene er:

Theodora Aakvik, Trondheim, (hun har selv skrevet 14.5.1934: Teodora Johansen Åkvik, Nyveien 5-7, 11.etg. Trondheim), Olga Rikardsen, Harstad, Anna Hansen, Petersborggt. 11, Tromsø, Charlotte Johansen, Tromsø, Johan Iberg Israelsen, Skien. Arvingene har skrevet under på at enken Kristine Israelsen, Grundnes pr. Målselv, kunne sitte i uskiftet bo.

Vennlig hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Truls Iberg

Hei Solbjørg ! Tusen takk for ditt svar, det var kjekt at det fantes. Da vet jeg ihvertfall hvem av oldefars søsken som fortsatt levde og hva deres gifte navn var. To av hans søsken, Laura og Ingvard, kjenner ikke skjebnen til etter 1910-tellingen, men jeg antar at de er døde, siden de ikke nevnes her.

Ville det være for mye å be om dere også kunne undersøke om det finnes noe etter Kirstine Israelsen/Olsdatter ? Hun døde 3 mars 1943. Uansett så er jeg veldig takknemlig og tusen takk for hjelpen.

Beste hilsen

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

I dødsfallsmeldingen i arkivet fra Sorenskriveren i Malangen (arkiveske 595) finner vi innført som Kristine Israelsens livsarvinger:

Theodora Åkervik, Berglies gt. (?), Trondheim, Olga Richardsen, Harstad, Johan Israelsen, Stavanger, Anna Hansen, Pettersborg gt. 11, Tromsø, Charlotte Johansen, Fogd Dreyers gt. 25, Tromsø.

Vennlig hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Truls Iberg

Tusen hjertelig takk, da falt flere biter på plass !

mhv

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.