Gå til innhold
Arkivverket

Jeg får ikke legge til flere filer...


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

betyr det at jeg må inn og slette filer/ bilder i gamle tema? Jeg får opp følgende beskjed:

 

Du har brukt 24.99MB av din 24.9MB totale opplastingskvote (Maks størrelse for enkeltfil:5MB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var ryddejobben gjort, så nå er det god plass til å lagre bilder/ vedlegg, ettersom nå kun under 4MB er lagret . Her var det bare å blunde med øya og håpe at ikke for mye av nærmere verdi forsvant.

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det må være begrensninger med tanke på lagringsplass på serveren, men det er i grunnen litt synd. Vedlegg er som oftest lastet opp fordi de er brukt i diverse emner. Dersom eieren av disse vedleggene sletter dem, regner jeg med at de også forsvinner fra emnene de er brukt i?

 

Nå har Arkivverket vedtatt og fjerne redigeringsmuligheter for egne innlegg etter en viss tid (24 timer), noe jeg i grunnen er enig i. Men la oss ikke samtidig glemme at vedlegg kan i teorien ødelegge innlegg også. Ett bilde er verdt 1000 ord sier ordtaket...

 

Uansett, godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det må være begrensninger med tanke på lagringsplass på serveren, men det er i grunnen litt synd. Vedlegg er som oftest lastet opp fordi de er brukt i diverse emner. Dersom eieren av disse vedleggene sletter dem, regner jeg med at de også forsvinner fra emnene de er brukt i?

 

Nå har Arkivverket vedtatt og fjerne redigeringsmuligheter for egne innlegg etter en viss tid (24 timer), noe jeg i grunnen er enig i. Men la oss ikke samtidig glemme at vedlegg kan i teorien ødelegge innlegg også. Ett bilde er verdt 1000 ord sier ordtaket...

 

Uansett, godt nytt år! :)

 

Jeg ser absolutt poenget med utvidet lagringsplass for vedlegg. Jeg skal ta opp saken med teknisk ekspertise på nyåret så får vi se hva 2014 kan bringe av forbedringer i forumet.

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser absolutt poenget med utvidet lagringsplass for vedlegg. Jeg skal ta opp saken med teknisk ekspertise på nyåret så får vi se hva 2014 kan bringe av forbedringer i forumet.

 

Godt nytt år!

 

Flott. Elles er det ofte at maksimal storleik på enkeltfiler 0,5 MB kan vere ei hindring i å leggje ut bilete. Dette problemet har ein ofte løyst ved å forminske eller komprimere ting, men det hadde vore fint om grensa var noko større. Men det viktigaste må vere å utvide den samla lagringsplassen, slik at ein slepp å måtte gå inn og slette filer og dermed øydeleggje gamle innlegg.

 

Elles ynskjer eg både deg og dei andre i Digitalarkivet eit godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flott. Elles er det ofte at maksimal storleik på enkeltfiler 0,5 MB kan vere ei hindring i å leggje ut bilete. Dette problemet har ein ofte løyst ved å forminske eller komprimere ting, men det hadde vore fint om grensa var noko større. Men det viktigaste må vere å utvide den samla lagringsplassen, slik at ein slepp å måtte gå inn og slette filer og dermed øydeleggje gamle innlegg.

 

Elles ynskjer eg både deg og dei andre i Digitalarkivet eit godt nytt år.

 

Det ideelle hadde vært om vi fikk satt opp en alternativ lagringsplass utenfor debattforumet for bilder/vedlegg i trådene. Da ville vi ikke være så låst av programvaren mht kvoter og billedstørrelse. Jeg vet ikke hva som er mulig, men skal diskutere det over nyttår med de som vet.

 

Godt nyttår til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.