Gå til innhold
Arkivverket

Anders Halvorsen Søhol gift Oline Mathilde Prydtz


Jan Pedeersen
 Del

Recommended Posts

Hei og godt nyttår !

Anders Halvorsen Søhol f-1820 Hole gift 10-10-1848 Oslo Domkirke med

Oline Mathilde Prydtz f-1831

Finner familien i 1865 telling Fredrikstad med følgende barn :

Hermann f-1851 Moss

Marie f-1853 Moss

Anne f-1855 Moss

Christian f-1857 Moss

Petra f-1858 Moss

Georgine f-1862 Fredrikstad

Hans f-1863 Fredrikstad

er usikker på om de bruker Søhol eller Andersen.

Er det mulig å finne hvor det ble av barna ?? Vielse, død??

På forhand takk

 

Mvh Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 2 stk Herman.

Herman Oschar Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 6 April 1850 christening: 28 July 1850 MOSS,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Sohoel mother: Mathilde Pryds

 

Herman Oscar Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 15 June 1851 christening: 10 August 1851 MOSS,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Sohol mother: Mathilde Olava Prydtz

 

Maja Cavilla Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 17 May 1853 christening: 7 August 1853 MOSS,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Sohol mother: Mathilde Prydtz

Anna Bregida Andersdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 12 August 1855 Moss, Østfold, Norway residence: Moss, Østfold, Norway father: Anders Søhol mother: Mathilde Prydtz

 

Christian Leopold Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 15 November 1856 christening: 6 September 1857 MOSS,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Sohoel mother: Oline Mathilde Prydtz

Petra Severine Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 10 June 1858 christening: 16 July 1859 MOSS,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Sohol mother: Oline Mathilde Prydz

 

Name: Andersen Gender: Male Event Date: Event Place: Birth Date: 22 Feb 1860 Birthplace: MOSS,OSTFOLD,NORWAY Death Date: 22 Feb 1860 Name Note: Race: Father's Name: Anders Halvorsen Sohol Father's Birthplace: Father's Age: Mother's Name: Mathilde Mother's Birthplace: Mother's Age: Indexing Project (Batch) Number: C42467-3 System Origin: Norway-ODM GS Film number: 255779 Reference ID:

 

 

 

Georgine Marie Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 8 February 1862 christening: 24 August 1862 OSTRE FREDRIKSTAD,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Halvorsen Schold mother: Oline Matilde Pruds Schold

Hans Asle Andersen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 23 December 1863 christening: 16 May 1864 OSTRE FREDRIKSTAD,OSTFOLD,NORWAY father: Anders Halvorsen Schol mother: Oline Matilde Prytz Schol

 

 

 

 

 

 

Henrietta (Harriet) Matilda SHOL(SOHOL)

 

15 January 1871 - 14 February 1935 (Ancestral File Number: 13R6-4VH)

 

Henrietta (Harriet) Matilda SHOL(SOHOL) birth: 15 January 1871

Drammen, , Norway death: 14 February 1935

San Diego, , California more

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name: Offerdal Gender: Female Christening Date: Christening Place: Birth Date: 02 Feb 1895 Birthplace: Saint Paul, Ramsey, Minnesota Death Date: Name Note: Race: White Father's Name: Christoffer Offerdal Father's Birthplace: Norway Father's Age: Mother's Name: Henrietta Offerdal Mother's Birthplace: Norway Mother's Age: Indexing Project (Batch) Number: C74785-3 System Origin: Minnesota-EASy GS Film number: 1309127 Reference ID: CHR

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FD9L-283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irving Alex Offerdahl

British Columbia Death Registrations, 1872-1986 birth: 20 March 1890 St Paul, United States death: 18 September 1935 Kelowna, British Columbia, Canada father: Christopher Offerdahl mother: Henrietta Shol

 

Hjalmar Offerdahl

United States Social Security Death Index birth: 13 November 1893 death: February 1976 King, Washington

 

Hjalmar Christoffer Offerdahl

British Columbia Marriage Registrations, 1859-1932 birth: 1894 St Paul, Minnesota USA marriage: 12 June 1917 Vancouver, British Columbia, Canada father: Christoffer Offerdahl mother: Henrietta Shole spouse: Evelyn Micklethwait other: Thomas Charles Micklethwait, Alice Mortimore

 

Hjalmar Christopher Offerdahl

United States World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 birth: 13 November 1893 St Paul, Minnesota, United States draft registration: from 1917 to 1918 District of Columbia no 11, District of Columbia, United States

 

Hjalmer C Offerdahl

Head

United States Census, 1940 birth: 1894 Minnesota residence: 1940 Bremerton, Bremerton Election Precinct 11, Kitsap, Washington, United States spouse: Evelyn Offerdahl children: Dorene Offerdahl, Marjorie Offerdahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei Jan,

 

Jeg er fra Wisconsin. Unnskylde meg hvis jeg ta feiler med min norsk, er du snille. Anders og Oline som du har skriveit om i Januaar 2014 er min slekninger. Maia Kaville Søhol er min oldemor. Maia Kaville Søhol har giftet Nikolai Hvambsal og reiset til Goldfield, Iowa. Datteren deres ver min far mor, Jennie Wambsal. Jennie Wambsal reiset til Madison, Wisconsin naar hun treffet min far far Helge Teodor Helgesen. Familien bodde i Madison, Wisconsin, og etterpaa i Goldfield, Iowa, og tilbakke til Madison, Wisconsin. Faren min var i Goldfield og kom til Madison, Wisconin naar han var tre aar gammel. Faren min var Floyd Helgesen og mora mi var Corrine Harris. Kanske du og jeg er sletkinger? Jeg skal vaere takkenemelig hvis personer som er kansjke mine slektninger skrive til min e-post: helgesen@wisc.edu. Mange takk. -  Nancy Helgesen Lyons 17 Mai 2014

 

Hei og godt nyttår !
Anders Halvorsen Søhol f-1820 Hole gift 10-10-1848 Oslo Domkirke med
Oline Mathilde Prydtz f-1831
Finner familien i 1865 telling Fredrikstad med følgende barn :
Hermann f-1851 Moss
Marie f-1853 Moss
Anne f-1855 Moss
Christian f-1857 Moss
Petra f-1858 Moss
Georgine f-1862 Fredrikstad
Hans f-1863 Fredrikstad
er usikker på om de bruker Søhol eller Andersen.
Er det mulig å finne hvor det ble av barna ?? Vielse, død??
På forhand takk

Mvh Jan P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei - Jeg tok feil med navn av min far far i min tidliegere  post - Farfaren min hettet Halvdan Teodor Helgesen naar han vaer i Norge. Han vekslet navn hans til Harold Theodore Helgesen i U.S. A. unnskylde meg. 


Informasjonen paa dette side sier at 

Anders Halvorsen Søhol var en "skredder" hva betyr "skredder" paa engelsk, er du snille? Mange takk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

 Hei Jan
 Har en del informasjon om Lerberg/Søhol/Fjeld slekta.  Det samme som er kommet fram i etterlysningene dine. Kunne vært artig å sammenlignet informasjonen.

 

 Er du en av etterkommerene.

 

 Email meg gjerne på egilhuus@online.no så kanskje vi kan utveksle noe informasjon.

 

 mvh Ellen G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hei Jan

 Har en del informasjon om Lerberg/Søhol/Fjeld slekta.  Det samme som er kommet fram i etterlysningene dine. Kunne vært artig å sammenlignet informasjonen.

 

 Er du en av etterkommerene.

 

 Email meg gjerne på egilhuus@online.no så kanskje vi kan utveksle noe informasjon.

 

 mvh Ellen G

 

 

 Hei Jan

 Har en del informasjon om Lerberg/Søhol/Fjeld slekta.  Det samme som er kommet fram i etterlysningene dine. Kunne vært artig å sammenlignet informasjonen.

 

 Er du en av etterkommerene.

 

 Email meg gjerne på egilhuus@online.no så kanskje vi kan utveksle noe informasjon.

 

 mvh Ellen G

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.