Gå til innhold
Arkivverket

Søking på skattelister på Sagat.no fungerer ikke


Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Siden i går har ikke søketjenesten på Sagat.no når det gjelder skattelister fungert. Siden kommer opp, men ingenting skjer når du søker. Er det andre som har dette problemet. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det gjelder alle:

 

 

!! Vi nylig har oppgradert nettsidene og det har det ført til litt problemer med skattelistene. Vi jobber med saken og håper å få fikset det i løpet av kvelden. Vi beklager ulempene dette måtte medføre for deg. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vel smøre oss med tålmodighet. De er klar over det og jobber med saken.

Kanskje er vi heldigere i morgen. Det er i hvert fall en glimrende kilde, så takk og pris at de

ønsker å fortsette med skattelistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett frå at skjemaet ser likt ut for 2001 som for dei andre åra. Dermed får ein ikkje søkt på fødselsdato eller vist ektefeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt dem en melding og spurt om det var meningen eller uflaks.

De sier selv på nettsiden sin følgende:

 

Vi har nylig oppgradert nettsidene. Dette kan ha påvirket funksjonaliteten for skattelistene. Dersom du skulle oppdage funksjonelle feil setter vi pris på om du sender oss en e-post geir@sagat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din tilbakemelding. Dette skal fikses.

 

-----------------------

Med vennlig hilsen

XXXXXXXXX

grafiker/IT-ansvarlig

Ságat - Samisk avis AS

Postboks 53

9711 Lakselv

Tlf. XXXXXXXX / mobil XXXXXXXX / fax XXXXXXXX

http://www.sagat.no

 

 

 

Videresendt melding:

Fra:
Torbjørn Igelkjøn <XXXXXXXX>

Dato:
8. januar 2014 05.23.36 GMT+01.00

Til:
<
>

Emne:
Skattelistesøk

 

 

Hei!

 

Ved søk i skattelista for 2001 har ein tidlegare kunne søkje på fødsels
dato
og/eller hake av for "vis ektefeller". Dette ser no ut til å vere vekke. Er det mogeleg å få dette på plass igjen?

 

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

 

 

Og no ser alt ut til å vere i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje brukt sagat.no før i går. Veit de om sambuarar og skal komma fram (når det blir i orden) eller er det *berre* ektefeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser ut til at avisa Sagat nå har gjort om sida for skattelistene så nå må man ha abonnement for å se disse.

Veldig synd da disse var fine å søke i og 2001 hadde også fødselsdato med mulighet for å krysse av for ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som veit om skattelistesøket frå 2001 med ektefellesøk og full fødselsdato faktisk finst bak "betalingsmuren", eller om det er fjerna heilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til avisa så får vi se hva de sier om saken.

Foreløpig har jeg ikke sjekket om det er andre aviser som har denne type skattelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "dagspass" for kr 30,- vil gi svaret på det.

Eller enda enklere: En telefon til avisen.

Eller enda billigere: En epost til geir@sagat.no.

 


Foreløpig har jeg ikke sjekket om det er andre aviser som har denne type skattelister.

 

Jeg tror Sagat har vært alene om 2001-listen med opplysninger om ektefeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ for å finne fødselsdatoer er: http://www.birthday.no

Gjerne ikke så omfattende som sagats søk i skattelister og viser ikke info om ektefeller, men kan være nyttig.

 

Søkte på mitt eget navn.Null treff!

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ikke så omfattende som skattelistene. Jeg kjenner ikke kildegrunnlaget, men jeg finner mitt eget navn der og mange andre.

Min erfaring er også at denne siden er noe bedre på yngre folk som ikke var med i 2001 skattelistene.

Ved å søke kun på Engum fikk jeg opp 193 treff, så noen personer finnes :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som veit om skattelistesøket frå 2001 med ektefellesøk og full fødselsdato faktisk finst bak "betalingsmuren", eller om det er fjerna heilt?

 

Betalingsutgaven har  de samme mulighetene som gratisversjonen hadde. Med ektefelle og fødselsdato for 2001.Vi ser betalingskrav på de fleste avisene nå om dagen, og denne avisen er vel ganske liten og trenger vel også noen penger.

 

Dessverre er resultatet dårligere, eller kanskje jeg skulle si layouten. Før fikk du opp et bilde, nå får du bilde inni bilde og det blir mere blading. Sikkert fordi de også skal ha med reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide for DIS Norge å inngå en "rammeavtale" for medlemmer av DIS Norge ?

Jeg er usikker på hvor mange som kommer til å betale for abonnement for å benytte denne tjenesten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av dette emnet har ogso eg i dag oppdaga at denne skattelista frå saga er vorte betalingsteneste, og eg må seia det er ein ganske so kostbar teneste!  Prisen nærmer seg vel eit abonnement på ancestry.com!!  Eg er ikkje interessert i å lesa avisene, berre skattelistene, men ei gradering av abonnement er vel ikkje mogeleg å få til.

 

Tanken om eit samarbeid med DIS høyrest god ut.  Eller samarbeid med NSF?  Eller kvifor ikkje med Digitalarkivet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.