Gå til innhold
Arkivverket

Lesehjelp


Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Kan noen lese navnet til mor og far til Haagen som er fød på nes i Hedmark i 1782.

Jeg får ikke med meg siden over.

Jeg finner Ikke ut av hvor Haagen Erichen kommer fra han var 16 år i 1801 tellingen i Ringsaker og han ble gift 31/10 1808 med Anne Torgersdater og de fikk flere barn.

Endret av Jan Ove Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han er født på Nes? Jeg har notert at han er født i Ringsaker, døpt 21 aug 1785, men når det er flere flekkede bikkjer, er det fort gjort å ta feil. Dette må valideres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han er født på Nes? Jeg har notert at han er født i Ringsaker, døpt 21 aug 1785, men når det er flere flekkede bikkjer, er det fort gjort å ta feil. Dette må valideres!

Jeg kan ikke se noen med et navnet i Ringsaker i 1785.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen lese navnet til mor og far til Haagen som er fød på nes i Hedmark i 1782.

 

Du bør legge ut lenke til denne, hvis du ønsker hjelp til tydingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Haagen er nok ingen Haagen Erichsen, slik jeg oppfattet av ditt første innlegg? Foreldrene til denne Haagen er Ole Haagensen og Anne Thoresdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke finner på oppgitt dato, er det vel jeg som har feil da? Går du inn på oppgitt dato, ser du sikkert det samme som meg ville jeg tro?

 

Skrifta er ikke vanskelig og det må jo være morro å gå inn på datoen sjøl og lese?

Endret av wold.thor@gmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke finner på oppgitt dato, er det vel jeg som har feil da? Går du inn på oppgitt dato, ser du sikkert det samme som meg ville jeg tro?

 

Skrifta er ikke vanskelig og det må jo være morro å gå inn på datoen sjøl og lese?

 

 

Jeg har vel sett så mange ganger så der finnes ingen Haagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel sett så mange ganger så der finnes ingen Haagen.

Nei vel da! Men jeg endrer ikke mitt register! Der blir han stående til "din" er funnet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noen med et navnet i Ringsaker i 1785.

 

Her er en Haagen, døpt 21. august 1785 i Ringsaker! Foreldre Erich Knudsen Sougstad og Marthe Haagensd. DalbyeEje. Venstre side, helt øverst:

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 3 (1775-1798), Fødte og døpte 1785, side 144-145.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9066&idx_id=9066&uid=ny&idx_side=-73

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070512950170.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en Haagen, døpt 21. august 1785 i Ringsaker! Foreldre Erich Knudsen Sougstad og Marthe Haagensd. DalbyeEje. Venstre side, helt øverst:

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 3 (1775-1798), Fødte og døpte 1785, side 144-145.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-73

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70512950170.jpg

Jeg takker for svaret, du hadde rett, for jeg så ikke på de uekte barna, noe jeg har praktisert før, på de 3000 personene jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.