Gå til innhold
Arkivverket
Gudbrand Brun Bækken

Oppslag i Telemark adressebok (hjelp med...)

Recommended Posts

Gudbrand Brun Bækken

Søker informasjon om Aksel Theodor Torgersen f. 20. okt. 1878 (Drammen), d. 21 mai 1959 (Oslo).

Han skal ha vært stasjonsmester ved Kragerø Stasjon bl.a. under 2. verdenskrig. Er det noen som kan hjelpe meg med et oppslag i adresseboken for Telemark (hvor i Kragerø bodde han), og evt. annen informasjon om kilder fra Kragerø hvor jeg kan finne info. om han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Fra "De norske jernbaner og deres personale", stasjonsmestrene i Oslo distrikt:

Aksel Torgersen, pensj. stasjonsmester. Født 20-10-78 i Drammen. G.m. Hanna Lehne, f. 27-7-80 i Drammen. Barn: Elna, Kåre, Elisabeth, Ingeborg og Alfhild. Beg. som bud 1896, telegr.kyndig betj. 1899, togfører 1906, kontorist 1911, jernb.fullm. 1917, godseksp. 1921, understasjonsmester 1924, stasjonsmester 1928. Pensj. 1943. Tekn. aftenskole. Jernbaneskole 1898.

Jeg har adressebøkene for Telemark 1940 og 1955, der er han ikke oppført under Kragerø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gudbrand Brun Bækken

Tusen takk. Dette hjalp veldig. Du gjorde min dag mye lysere nå. Han bodde i Oslo i 1955.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JanMKeus

Ta også kontakt med Jernbane museum i Hamar.

De kan f eks opplyse hva han tjente og hvilke konkrete arbeidsoppgaver han hadde, eller ansvarsområdet han dekket.

JanM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gudbrand Brun Bækken

Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.