Gå til innhold
Arkivverket
Kjell Arne Brudvik

Abraham H. Abrahamsen (f. 26 Apr 1858, Drøbak)

Recommended Posts

Kjell Arne Brudvik

Abraham Hansen Abrahamsen ble født 26. april 1858 i Drøbak av foreldre Hans Abrahamsen og Anne Hansdatter. Han ble døpt 24. mai 1858 og i folketellingen for 1900 så befinner han seg i Horten, Vestfold som snekker. Der er han sammen med kone Jakobine Jørgensen og deres 4 (?) barn; Adelaide, Elisabeth, Adelbarth og Helge. Etter det er han borte, han dukker ikke opp igjen i folketellingen for 1910 - som jeg har funnet - og da lurer jeg på om dere kanskje kan være behjelpelige med å opplyse om dødsmelding/skifte etter ham?

Navnet er skrevet feil i folketelling for 1910, men han er fremdeles i Horten da i FT 1910: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036486009633

Endret av Kjell Arne Brudvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik

Takk for det, nå fikk jeg i det minste litt mer å gå etter mens man venter på dødsinnførselen! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kongsberg (SAKO)

Til Kjell Arne Brudvik

Vi har undersøkt navneregister i dødsfallsprotokoll nr. 5 for Horten i arkivet til Mellom Jarlsberg sorenskriveri. Vi har ikke funnet han i dette registeret, verken på navnet Hansen eller Abrahamsen. Denne protokollen går fra 17.10.1934 til 19.2.1940.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik
Hei,

Ja jeg fryktet det; da får jeg grave videre og se om jeg kan finne hint til hvor han har gjort av seg senere i livet.

Takk i alle fall for at dere så etter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.