Gå til innhold
Arkivverket

Klokkerbok, Horten, 1902


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

To søstre giftet seg i Horten i 1902 som vist i klokkerboken: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5919&idx_id=5919&uid=ny&idx_side=-231

Det jeg er på jakt etter er hva som står i rubrikken "Når og hvor konfirmeret..." - leter etter hvor deres dåp er innført, og håper at dette kanskje kan sette meg på spor av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ja - det var nr. 30 og 31 ja - metodistkirken; det forklarer en hel del - da er det ut på dissenterjakt - takk så meget! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exam. i Methodistsf. 21/4 90 (Adelaide) og bare Exam. i Methodistsamf. (Dagmar)

 

Etter å ha sett på andre, liknende innførsler i boken, så står dette for: examineret i Methodistsamfundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Else,

 

Skulle vise seg å være vanskeligere enn jeg hadde forventet å følge disse barna. Så vidt jeg har funnet ut fikk da Abraham H. Abrahamsen (1858-?) og Jacobine Jørgensen (1849-?) fem barn.

 

- Adelaide Abrahamsen, visstnok født 8. november 1880 i Oslo, men ikke funnet.

- Dagmar Abrahamsen, ved giftermål opplyst som født 1882 i Horten, men ikke funnet.

- Elisabeth Abrahamsen, født 12. juni 1885 i Horten, dissenter (metodistkirken)

- Adelbarth Wager Abrahamsen, visstnok født 1888 i Horten, men ikke funnet.

- Helge Leopold Angel Abrahamsen, visstnok født 1892, usikkert hvor – kan være Lier.

 

Det er da bare Elisabeth jeg har klart å gjenfinne, henne fant jeg blant dissentere. De resterende har jeg glatt klart å overse antar jeg. Noen av dere som har noe erfaring med å søke etter personer som da klassifiseres som «dissentere»? Kan det være at jeg må i andre kilder enn de skannede kirkebøkene, eller har jeg rett og slett ikke øynene med meg i kveld? :-)

Endret av Kjell Arne Brudvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 4: Adelhart Wager

 

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Horten, Ministerialbok nr. 4 (1888-1895), Fødte barn av dissentere 1888-1889, side 127.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3532&idx_id=3532&uid=ny&idx_side=-129

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060516060129.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk Sven, klarte å se rett forbi ham som jeg var redd for; godt du hadde mer våkne øyne i kveld enn hva jeg hadde! Da begynner brikkene sakte men sikkert å falle på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.