Gå til innhold
Arkivverket

Debattforumet er oppe igjen. Kontroller visningsnavnet ditt!


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Dere er kanskje ikke helt ferdige med oppdateringen, men ville bare si at det ikke går å  legge inn innlegg med Firefox. Dette er Opera, men i forumet Andre spørsmål til Digitalarkivet virker ingen av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar Opera 18 (18.0.1284.68) for Windows XP, og prøver å legge inn svar i eit innlegg:

 

post-77-0-46715300-1390837448_thumb.jpg

 

Då skjer dette:

 

post-77-0-88251700-1390837484_thumb.jpg

 

Så no må eg altså gå tilbake til utdaterte IE8 for å skrive noko i foruma hos Digitalarkivet. Håpar at dette vert retta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver Safari fra iPad.

 

Her var det ingen 'Full editor' å velge, så da får jeg ikke prøvd forskjellig formatering...

Jeg fikk lagt inn innlegg, i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar Opera 18 (18.0.1284.68) for Windows XP, og prøver å legge inn svar i eit innlegg:

 

attachicon.gifUten navn2.JPG

 

Då skjer dette:

 

attachicon.gifUten navn3.JPG

 

Så no må eg altså gå tilbake til utdaterte IE8 for å skrive noko i foruma hos Digitalarkivet. Håpar at dette vert retta.

 

Løysing: Knappen øverst til venstre var av ein eller annan grunn inntrykt. Etter å ha trykt på den får eg lagt inn nye innlegg også i Opera 18.

 

post-77-0-98446600-1390839224_thumb.jpg

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løysing: Knappen øverst til venstre var av ein eller annan grunn inntrykt. Etter å ha trykt på den får eg lagt inn nye innlegg også i Opera 18.

(...)

 

Etter at Torbjørn fant ut hva som var galt, virker også Firefox i editoren. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Løysing: Knappen øverst til venstre var av ein eller annan grunn inntrykt. Etter å ha trykt på den får eg lagt inn nye innlegg også i Opera 18.

 

attachicon.gifUten navn3.JPG

  Endret av Elisabeth Lier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

Hva gjør jeg feil

 

  

  

  

 

Hva gjør jeg feil

 

 

  

  

  

 

Hva gjør jeg feil

  

  Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure:

Jeg har de samme problemene som de andre       i IE men når jeg klikker på forhåndsvis innlegg og så skriver så virker det, jeg skjønner ikke stort av dette ?????

 

Endret av Karin Moen Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer alle non-breaking space - kommandoene fra?

Blir de satt inn ved sitering?

Nå virker både Firefox, Opera og Safari. Er det IE som oppfører seg sånn?

 

Prøv å trykke Toggle editing mode-knappen øverst til venstre når dere skriver innlegg. Kanskje det hjelper mot dette problemet også?

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ph34r: Hvis   = non breaking Space så er det den "teksten" som kommer når jeg ikke skriver i forhåndsvist side ??

 


 

:ph34r: Hvis   = non breaking Space så er det den "teksten" som kommer når jeg ikke skriver i forhåndsvist side ??

 

:wub:  Ja jeg skriver i IE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å "toggle" av og på (knappen til venstre" men det er ingen reaksjon

men når jeg som nå har klikket på forhåndsvist side og så skriver , det er den eneste måten jeg får det til å virke på.

 

Jeg kan heller ikke svare i den svarboksen som kommer under emnet, der må jeg klikke på Bruk full editor, så kommer jeg hit og da får jeg kun skrevet når jeg skriver etter å ha trykket på Forhåndsvis siden

 

Jeg bruker IE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg logget meg inn med IE og har prøvd i Test emnet. Jeg får skrevet, men ikke sitert noen.


Svarer i Svar-feltet.

 

Redigert.

Det gikk bra.


En får IKKE sitert med IE.


Trykker forhåndsvis innlegg.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke de samme problemene med IE, bortsett fra at sitert tekst tydeligvis blir borte på veien.

 

I dag har jeg for sikkerhets skyld logget meg av og på maskinen tre ganger, for av og til kan det være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg logget meg inn med IE og har prøvd i Test emnet. Jeg får skrevet, men ikke sitert noen.

 

Svarer i Svar-feltet.

 

Redigert.

Det gikk bra.

 

En får IKKE sitert med IE.

 

Trykker forhåndsvis innlegg.

 

 

  

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

   

   

 

Svarknappen gjorde det mulig å sitere, tydeligvis.

 

(Jeg bruker vanligvis ikke å trykke den, men svarer rett under i hurtigsvarfeltet.)

 

Nå får vi se, da om det dukker opp unødvendige koder..

 

Redigert:

Nei, det gjorde det ikke.

 

Jeg prøver nå IE versjon 11.0.9600.164761C

 

For å kopiere inn versjonsnummeret, måtte jeg trykke Toggle-knappen...

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. var logget inn under oppdateringen, logget meg ut tidligere i kveld, ved forsøk på innlogging fikk jeg beskjed om ugyldig passord. Gjentatte ganger har jeg nå forsøkt med tilsendte nye passord med samme resultat: beskjed om feil passord. Dette er skrevet med en nyopprettet profil med en annen e-postadresse, men vil jo gjerne tilbake på min egentlige profil. Flere som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innlogga under oppdateringen, så vet ikke hvordan det blir om jeg logger ut, så har ikke tatt sjansen på det. Blir vel det samme som du opplevde da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.