Gå til innhold
Arkivverket

Register til dombøker, skiftebøker og pantebøker


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg har problemer med å finne frem.  Jeg forsøker å lete etter to personer og deres saker i Nedenes (fogden Christian Mouritsen Torup og Mathias Didrichsen Sylow) med hovedvekt på sistenevnte.

 

Jeg finner f.eks. følgende lenke  http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=17713&uid=ny&idx_side=-51 men av en eller merkelig grunn kommer mange ganger teksten Etterspurt lenke er ikke tilgjengelig på internet grunnet personvern.

 

Etter litt kopiering av nettadressen kommer jeg inn på siden etterhvert http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=17713&uid=ny&idx_side=-51 men hvor kan jeg komme videre med denne informasjonen jeg finner ?  Her bl.a. side 309.

Endret av Leif Salicath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med "personvern-plakaten" skyldes trolig en gammel bug i visningsprogrammet, som slår inn når du har bladd ei viss tid. Vi har et nytt visningsprogram på trappene, som vil eliminere dette problemet.

 

For øvrig finner jeg det best å flytte spørsmålet til forumet til Statsarkivet i Kristiansand, som oppbevarer det aktuelle arkivet og som kjenner det best.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panteregistersiden som du lenker til, viser til pantebok A, B og C for Nedenes -1824 og sidetallene der. Pantebøkene ligger på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.  Da fant jeg ham med en gang.

 

Jeg tror jeg forstår hva som har forvirret meg.  Jeg bruker Firefox og det se ut som om jeg må tømme lagrede sider for ikke å komme i feil register.  Når jeg trykker på lenken i #1 så kommer jeg ofte til et helt annet sted.  Det samme gjelder etter at jeg har hoppet litt frem og tilbake mellom register og pant.

 

mvh

Leif S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.