Gå til innhold
Arkivverket

En takk til Else B. Rustad - og en beklagelse.


Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Else B. Rustad skriver i sitt 1541. (!) innlegg den 28. januar 2014:

"Dette blir mitt siste innlegg i DA-forumene - etter "omleggingen" er det blitt for mye plunder, synes jeg..."

 

Else B. Rustad er en ener når det gjelder å tyde umulig skrift i kirkebøkene. Veldig mange, og jeg er en av dem,

har fått uvurderlig hjelp av henne til tyding.

 

Hun fortjener en stor takk for all hjelp hun har ytt! Jeg kommer til å savne den trivelige uglelogoen .

 

Samtidig må jeg beklage at omleggingen i DA-forumene oppleves negativt for endel brukere.

Slik burde det ikke være.

 

Kjell Lauritzen

 

:)  og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig å høre, hun er jo uunnværlig når det gjelder tyding..... :angry:

 

Sier meg helt enig med Kjell Lauritzen  

 

Vi får håpe hun får løst problemene og revurderer senere  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo å håpe at hun trer hjelpende til om hun ser (f. eks. undertegnedes) snublende forsøk på tyding... :rolleyes:

Det har skjedd før...  :D  Takk for alle korrigeringer, Else B. Jeg har lært mye av deg. :)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg helhjertet til takksigelsene OG beklagelsen!

Du har hjulpet meg utrolig mange ganger, Else,

 

vinterklem fra Astrid :(

som er litt lei seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også på her og retter en stor takk til Else for all tydehjelpen og jeg synes også det er veldig trist at omleggingen av forumet oppleves så negativt for noen at de ikke lenger ønsker og delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg henger meg også på her og retter en stor takk til Else for all tydehjelpen og jeg synes også det er veldig trist at omleggingen av forumet oppleves så negativt for noen at de ikke lenger ønsker og delta.

  Endret av Dag Aage Løkke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Dag Aage Løkke.

 

 

Hvis du bruker Firefox,så kan du

prøve dette,og se om du lykkes bedre med å få lagt inn innlegg:

 

Slette leserlogg i din nettleser # Mozilla Firefox  #
  1. Klikk på menyen Verktøy  (Tools) i Firefox
  2. Velg Slett nylig historikk.
  3. Under Tidsperiode for sletting velger du Alt.
  4. Merk av for Detaljer.
  5. Merk av for Hurtiglager for nettsider.
  6. Klikk på Slett nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på stor takk til Else så klart, men er usikker på hvilken omlegging det siktes til? Den som skjedde for 3 år siden, eller siste dagers oppgradering av forumprogramvaren (med påfølgende tekniske problemer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig trist at sånne resurspersoner forsvinner :huh: Hun har vært til uvurderlig hjelp i så utrolig mange tilfeller. Jeg har heller ikke vært så positiv til det nye forumet, men hakker meg igjennom på et vis. Kanskje vi kan håpe på å få henne tilbake. Det hadde vært et stort pluss :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på stor takk til Else så klart, men er usikker på hvilken omlegging det siktes til? Den som skjedde for 3 år siden, eller siste dagers oppgradering av forumprogramvaren (med påfølgende tekniske problemer)?

Det må da være det siste, ettersom hun skrev sitt foreløbig siste innlegg for kun få dager siden?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget såg greit ut, så det er ikkje så godt å vite kva ho slit med. Men dersom ho hadde forklart problemet ville det kanskje ha vore mogeleg å finne ei løysing.

 

Elles trur eg løysinga på mykje av problema som har oppstått er å slette hurtiglageret/cache i nettlesaren, slik Anette SC nemner i fleire innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at hun forsvinner, og håper hun finner ut av problemene. En trøst er det jo at hun er på DIS-forum da. Jeg har også problemer med å få svart her hvis jeg bruker Google Crome, men

går greit med Internett Explorer. Da jeg brukte Google Crome fikk jeg etter å ha skrevet innlegget og trykket på knappen for å legge det inn beskjed om at jeg måtte skrive noe i mitt innlegg. Det

hadde jeg da gjort, og ved nytt forsøk skjedde det samme. Merkelig.

Endret av Anne Lise Hovdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er trist at hun forsvinner, og håper hun finner ut av problemene. En trøst er det jo at hun er på DIS-forum da. Jeg har også problemer med å få svart her hvis jeg bruker Google Crome, men

går greit med Internett Explorer. Da jeg brukte Google Crome fikk jeg etter å ha skrevet innlegget og trykket på knappen for å legge det inn beskjed om at jeg måtte skrive noe i mitt innlegg. Det

hadde jeg da gjort, og ved nytt forsøk skjedde det samme. Merkelig.

 

Det fikk jeg også, men gjorde det som Ann-Mary skrev i går  #10. ;)

Endret av Elisabeth Lier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør alle tenke på at det å hjelpe andre her inne er en privat sak som hver enkelt må vurdere. Det er ingen selvfølgelighet at det finnes "hjelpere" her inne.

Hvis "hjelperen" synes og mener at det blir tungvint og komplisert etterhvert, så respekterer jeg det 110%

 

Else sa i fra om sin mening, og selv om jeg beklager hennes besluting, så respekterer jeg den. Vi mister en ressurs, og Else sparer tid. Else har hjulpet oss såpass mye i mange år, at hun fortjener både en stor takk og respekt for sin beslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel også i det stille gjort litt som Else B.Rustad. Jeg er mye inne og leser på brukarforumet, men det er lite jeg deltar lenger.

 

Siden den forrige oppdatering for noen dager siden, har jeg ikke kunnet logge meg på. Har forsøkt å endre passord, og får beskjed om at passord eller brukernavn er feil. Nå klarte jeg å registrere meg helt på nytt og kom da inn på den gamle brukerkontoen min igjen.

 

Jeg har alltid vært veldig glad i brukarforumet og et fint sted både å få og å gi hjelp. Men lenge nå er det opphav til mye hodebry, som tar vekk mye av gleden ved denne flotte hobbyen. Et og annet innlegg kan det sikkert bli fra meg, men langt langt mindre enn før.

 

Beklagelig at Else B. Rustad også blir borte fra forumet. Det er det flere andre som også har blitt av samme årsak. En lite tankevekker.Flere av de som har blitt borte er jo fortsatt like aktive med slektsgransking. Mye stor og nyttg kunnskap har gått tapt underveis  i diverse omlegginger..

 

Endret av Anne Lene Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Else B. Rustad allerede.  Jeg benytter selvsagt også denne anledningen til å takke henne for opp mot et hundretalls svar på mine tydeproblemer og hennes mange andre bidrag i forumene her.

 

mvh

Leif Salicath

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg på for å takke Else for hva hun har gjort for meg og mange andre her på forumet. Det er nok utallige norske slektstrær som nyter godt av hennes evne til å lese de umuligste kråketær. Jeg er en, av sikkert mange, som har gått på "tydekurs" grunnet Elses svar på tydespørsmål. Takk for gratiskurset! :)

Litt trist er det, men ikke verre enn å stille tydespørsmålene i DIS' Slektsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.