Gå til innhold
Arkivverket

tyde en vielse


Anne E.
 Del

Recommended Posts

28: Octob: unge Karl Erich Olss: Wædske med Pigen Jochomina Margrethe Jonas-D: Wædske. Spons: Jonas Jonass: Wædske. Niels Larss: Bandeg. – 

 

Sambuaren min kan tilføye at det er ein gard som heiter Veskje på Skogn :) 

Endret av Atle Brandsar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28: Octob: unge Karl Erich Olss: Wædske med Pigen Jochomina Margrethe Jonas-D: Wædske. Spons: Jonas Jonass: Wædske. Niels Larss: Bandeg. – 

 

Sambuaren min kan tilføye at det er ein gard som heiter Veskje på Skogn :)

Tak for det.men han hed ikke Karl,men det er vel betegnelsen karlen,som menes?jochominas far er det niels Larssen ,og hvad er Bandeg.Jeg vet at væske er en gård,men kan ikke se tilbage til,før 1801 follktelling.Tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemora sin far er ikkje nemnt, dei hine er fadrar til den døypte. Bandeg. veit eg ikkje kor er, eller om det er 100 % sikkert at det er det det står, men det ser slikt ut for meg. 

 

Kva gjeld Karl, svara Astrid godt på det ovanom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl er ikke et navn her! Unge Karl betyr ungkar

Hej ,tak,ja karlen hetter det i danmark,det er sproget.tak

Barnemora sin far er ikkje nemnt, dei hine er fadrar til den døypte. Bandeg. veit eg ikkje kor er, eller om det er 100 % sikkert at det er det det står, men det ser slikt ut for meg. 

 

Kva gjeld Karl, svara Astrid godt på det ovanom.

Tak,fadrear til den døypte,men jeg troede det var en vielse eller lysning.men måske er det vidner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsagt - orsak: Eg hadde to tydingar oppe likt her no - multitasking went wrong :/ 


Då er det forlovarar - eller vitne, som du skriv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsagt - orsak: Eg hadde to tydingar oppe likt her no - multitasking went wrong :/ 

Då er det forlovarar - eller vitne, som du skriv :)

Tak for hjælpen,jeg håbede på fædrenes navn,det er dem jeg søger,Tak igen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.