Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding på Fosse i Meland


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Johannes Olsen Fosse dør på Fosse i Meland 18.09.1973.

Oluf Førde dør på Fosse i Meland 14.09.1963.

Anders Mjelde dør på Fosse i Meland 24.02.1979.

 

Er det mulig å få vite etterkommere med bosted og yrker ?

 

På forhånd takk!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Olsen Fosse dør på Fosse i Meland 18.09.1973. Finner ikke dødsmelding i Alversund og Meland.

 

Oluf Førde dør på Fosse i Meland 14.09.1963. Han hadde etter seg enken Julia, født 1897, bosatt Frekhaug, og barna Arvid, Frekhaug og Mary Sagstad, Tertnes.

 

Anders Mjelde dør på Fosse i Meland 24.02.1979. Finner ikke dødsmelding i Alversund og Meland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 3.2.2014 den 9.13, Yngve Nedrebø skrev:

Johannes Olsen Fosse dør på Fosse i Meland 18.09.1973. Finner ikke dødsmelding i Alversund og Meland.

 

Oluf Førde dør på Fosse i Meland 14.09.1963. Han hadde etter seg enken Julia, født 1897, bosatt Frekhaug, og barna Arvid, Frekhaug og Mary Sagstad, Tertnes.

 

Anders Mjelde dør på Fosse i Meland 24.02.1979. Finner ikke dødsmelding i Alversund og Meland.

Dette kom plutselig opp, og det inneholder feil. Anders Mjelde født 1895 i Lærdal gift med Julia født på Fosse og 1897 og dør 1991. De fikk to barn Arvid 1921 - 1991 og Mary 1926. Anders er min oldefar, og Arvid min morfar. Mvh Nina Almeland 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2014 den 16.58, Bente Borgen skrev:

Johannes Olsen Fosse dør på Fosse i Meland 18.09.1973.

Oluf Førde dør på Fosse i Meland 14.09.1963.

Anders Mjelde dør på Fosse i Meland 24.02.1979.

 

Er det mulig å få vite etterkommere med bosted og yrker ?

 

På forhånd takk!

 

 

 

Johannes var gift med Malena og de fikk 5 barn, der er mange etterkommere, han var bror til min oldemor. Oluf Førde var gift med Karolina og de fikk ingen barn, hun var søster til oldemor. Anders Mjelde,min oldefar, var gift med Julia og de fikk 2 barn, Arvid, min morfar, og Mary. Anders var baker, far hans var murer. De tok etternavnet Mjelde da oldefars far giftet seg med odelsdatteren til gården Mjelde i Lærdal. Da hun døde ble de kastet ut derfra, men beholdt navnet. Arvid Mjelde var kjøpmann i noen år med egen butikk på øvre Fosse, var litt på bakeriet med sin far på Litlebergen. Før han ble bussjåfør. Arvid ble goft med Borgny og de fikk 4 barn, 8 barnebarn, 17 oldebarn og 7 tippoldebarn. Mvh Nina Almeland 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.