Gå til innhold
Arkivverket

hvor tok de fem andre Torgersen-barna veien?


Gudbrand Brun Bækken
 Del

Recommended Posts

Det var synd med Hans Torgersen. Sjekket lenken du sendte og det står jo helt klart en "E" der. Har i dag sjekket Ministrialbøkene for 1905-1916 men finner ikke spor av at Carl Johan skal ha giftet seg igjen. 

 

Når det gjelder lenken til Ft 1910 tror jeg dessverre ikke det er de. Navnene stemmer jo, men fødselsdato/år/sted er feil på Carl. Gustava kjenner jeg ikke til når er født.

Endret av Gudbrand Brun Bækken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når det gjelder lenken til Ft 1910 tror jeg dessverre ikke det er de. Navnene stemmer jo, men fødselsdato/år/sted er feil på Carl. Gustava kjenner jeg ikke til når er født.

Hei!

 

Grunnen til at jeg la inn denne folketellingen var for å understreke at jeg ikke tror det er rett grav som er funnet, men at det nok dreier seg om en annen Carl Johan..

 

Mvh Betne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bente!

 

Da har jeg nok misforstått. Takk for at du rettet meg, slik at jeg slipper å registrere feil! Skal kontakte Statsarkivet Kongsberg!

Endret av Gudbrand Brun Bækken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg funnet dødsdatoen til Karl Johan Torgersen f. 3/7 1851 i Dødsfall nr. 28/1936 (protokoll nr. 17).

 

Han døde 30.01.1936. Siste bopel var Malling gt. 6 i Strømsø, Drammen. Det er oppført at han etterlot seg følgende barn:

 

- Gunvor 

- Jenny 

- Thora

- Karl

 

De tre første gifter seg og flytter til Oslo, sistnevnte forblir i Drammen.

 

Har tross dette fått opplyst at "Det er ingen eksisterende graver i Drammen hvor omsøkte er gravlagt":

 

Det som gjenstår nå, som jeg gjerne tar imot hjelp til er:

 

1) Hvis Karl Johan Torgersen ikke er gravlagt i Drammen, hvor er han da gravlagt?

 

2) Hvor blir det av Torger (Georg) Torgersen f. 10 sep 1881 i Bragernes? Han er ikke nevnt ved farens død, men er med i Ft. 1900 (som Mette og Tor fant)

 

3) Hvor blir det av Hans (Conrad) Torgersen f. 24 okt 1877 i Bragernes? Siste spor av han er at han reiste til USA i 1902 (som Bente fant).

 

På forhånd tusen takk for hjelpen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

han bodde i Mallinggata på Strømsø i 1936 (Strømsø) og det har tross alt gått over 75 år siden han døde, så kanskje graven/gravstedet er slettet?

Det kan være forklaringen på opplysningen du fikk vedr. ingen eksisterende graver.  

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.