Gå til innhold
Arkivverket

Problem med lenker på tekst


Arne-Sten Christiansen
 Del

Recommended Posts

Når jeg skal legge lenke på tekst, ser boksen som kommer opp annerledes ut enn tidligere.

 

  • Er det nok å bare lime inn i URL eller må det hakes av for noe av det andre i boksen?
  • Jeg får ikke lukket boksen. Nettleseren (Explorer) låser seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er sannsynlegvis at nettlesaren din delvis hentar fram gammal kode lagra lokalt på di maskin, i staden for å hente ny kode frå nettet. Dette får forumsida til å oppføre seg merkeleg. Prøv det som står i siste avsnitt her, og dersom det ikkje er hjelp i kan du evt. prøve dette.

 

Knappen øverst til venstre heiter "Toggle editing mode", og kan vere nyttig når den ikkje har hengt seg. Dersom du trykkjer inn knappen kan du sjå sjølve koden som forumprogramvaren brukar for å vise innlegget du redigerer, og det kan av og til vere lettare å redigere sitat osv. enn når knappen er ute slik den skal vere til vanleg.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er Explorer som ikke takler dette. Nå bruker jeg Chrome og det ser ut til å fungere. Problemet i Explorer var at programmet låste seg når jeg skulle legge inn lenke på tekst. Vedlagte bilde viser hvor det stoppet opp og nettleseren låste seg. Det ser ut som at det samme skjer i andre tilfelle også når jeg er på brukerforum. Løsningen blir kanskje å slette Explorer og installere på nytt.

 

 

post-788-0-95284800-1391880091_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser ikke boksen ut hos meg. Link type, Protocol og URL  og OK eller Cancel er det eneste som står her i Firefox.


Slettet du midlertidige internettfiler som anbefalt her?

 

http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet

29. januar 2014

(...)

For de med skriveproblemer i debattene så skyldes dette mest sannsynlig et cache/internminne-problem. Nettleseren har ikke oppdatert til nytt javascript og nye stilkoder og dermed vil du få problemer med å få teksten på plass eller vist på en fin måte. Du må tømme cache/internminne i nettleseren din. Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette finner du en god veiledning hos NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort alt det foreslåtte. Jeg heller til at det må være noe med min Explorer. Men ja, boksen ser slik ut i Explorer, men ikke i Chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.