Gå til innhold
Arkivverket
Sigbjørn Vigeland

Christina Nicolaisdatter

Recommended Posts

Sigbjørn Vigeland

Jeg sliter med å komme videre med Christina: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058326000176

En potensiell far: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058325003285

Jeg har vært igjennom det meste av dåp for 1774/75/76 for å se om jeg kan finne dåpen til Christina, men jeg har ikke funnet den.(aust agder)

I dåpen til Christinas eldste barn Kristen finner jeg en fadder : Ole Askeland Nicolaisen; http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058325003285

Ved søk i folketellingen av 1801 finner jeg noen få "Oler", men ingen jeg klarer å koble til Christina ved hjelp av kirkebøkene.

Tips og hjelp mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
Christine Nicolausdr

Norway, Marriages, 1660-1926

marriage: 6 January 1794 Oyestad,Aust-Agder,Norway spouse: Omund Nielsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigbjørn Vigeland

Takk, får dykke ned i kirkebok igjen. :-)

Christine Nicolausdr

Norway, Marriages, 1660-1926

marriage: 6 January 1794 Oyestad,Aust-Agder,Norway spouse: Omund Nielsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Ser at paret fikk mange barn.

Kirsten Amundsen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 2 October 1796 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omen Nilsen mother: Kristine Nicolajsdr

Marthe Amundsen

christening: 13 April 1800 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omen Nilsen mother: Christine Nicolaysdr

Helje_ Amundsen

christening: 30 January 1803 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omund Nilsen mother: Christine Nicolaisdr

Oline Omundsdatter

christening: 23 March 1806 Fjaere, Aust-Agder, Norway residence:   Fjære, Aust-Agder, Norway father: Omund Nielsen mother: Kirstine Nicolaisdatter

Nils Amundsen

christening: 16 April 1809 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omund Nillsen mother: Christine Nicolaisdr

Elizabet Birgithe Amundsen

christening: 31 May 1812 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omund Nilssen mother: Christine Nicolausdr

Nicolai Amundsen

christening: 19 November 1815 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence:   Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Omund Nilsen mother: Christine Nicolaisdr

Christian Amundsen

birth: 4 January 1819   christening: 10 January 1819 , OYESTAD, AUST-AGDER, NORWAY residence: 1819 Øyestad, Aust-Agder, Norway father: Ommund Nilsen mother: Christine Nicolaisdr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigbjørn Vigeland

Takk, jeg fant de i kirkeboka, men det var dårlig med foreldre i boka. Det der vi stopper. Jeg forklarte meg litt klomsete i mitt første innleg.

Jeg visste det var mange barn,men har ikke hatt ork til å finne alle gjennom kirkebøkene. Elisabeth Birgitte er min grein.

Oline, er ett navn som har gått igjen ett par ganger i familien, Forrige referanse til mulig far til Kristin, Nicolaj Jansen har og en datter som heter Oline, tynt grunnlag, men å finne ett bevis på at han er faren har vært vanskelig.

http://digitalarkive...f01058325003285

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.