Gå til innhold
Arkivverket
Kjell Arne Brudvik

Karl Mathiassen Ruud (f. 9. september 1863), Grue

Recommended Posts

Kjell Arne Brudvik
Hei,

Jeg lurte på om det var mulig å få opplyst om døds- og begravelsesdato samt sted for Karl Mathiassen Ruud født 9. september 1863 samt hans kone Antonette Ruud (f. Amundsdatter) – hun født. 2. juni 1860. Sist kjente bosted som jeg har funnet er i Nystorgate 10, Kongsvinger (1910).

På forhånd takk!

Endret av Kjell Arne Brudvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

Å finne opplysninger om dødsfall uten å vite sted og tid kan være et tidkrevende arbeid, noe vi dessverre ikke har ressurser til. DIS-Norge har lagt ned et stort arbeid i å dataregistrere gravminner over hele landet. Denne nettsiden er ofte til hjelp i slike søk: http://www.disnorge.no/gravminner/index.php

Vi har noe eldre arkivmateriale fra folkeregistrene. Når det gjelder Kongsvinger folkeregister har vi ikke noe eldre enn 1950, og vi kunne ikke finne ekteparet Ruud der.

Opplysninger om døde i kirkebøkene på Digitalarkivet www.digitalarkivet.no er tilgjengelige for innsyn til 1930. Vi har ellers sett i klokkerboka for Kongsvinger by fra årene 1941-1954, uten resultat.  Vi har ikke mottatt kirkebøker/klokkerbøker fra Kongsvinger by som dekker årene mellom 1921 og 1940.

Dødsfallsmeldingene i sorenskriverarkivene kan være aktuelle å lete i, men uten å vite hvilken kommune de bodde i og tidspunkt for når de døde vil dette bli for tidkrevende for oss å undersøke. Du kan imidlertid komme til oss på lesesalen for å gå gjennom dette materialet om ønskelig. Det er 60 års sperrefrist på dødsfallsmeldingene, men det er kan hende tilstrekkelig når det gjelder disse to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Arne Brudvik

Hei,

Takk for svar og tips - nei jeg hadde ikke store håp, har allerede letet etter dem en stund både på gravminner og ved å se om jeg kunne finne andre etterkommere; dette var nå mer et skudd i blinde for kanskje å være heldig :-)

Skal notere meg ned sorenskriverarkivene; er ikke så ofte i deres trakter; men begynner å få en del ting jeg ønsker å grave litt mer i, så da får jeg se om jeg ikke kan få tatt en tur snart! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.