Gå til innhold
Arkivverket

Karl Mathiassen Ruud (f. 9. september 1863), Grue


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg lurte på om det var mulig å få opplyst om døds- og begravelsesdato samt sted for Karl Mathiassen Ruud født 9. september 1863 samt hans kone Antonette Ruud (f. Amundsdatter) – hun født. 2. juni 1860. Sist kjente bosted som jeg har funnet er i Nystorgate 10, Kongsvinger (1910).

 

På forhånd takk!

Endret av Kjell Arne Brudvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne opplysninger om dødsfall uten å vite sted og tid kan være et tidkrevende arbeid, noe vi dessverre ikke har ressurser til. DIS-Norge har lagt ned et stort arbeid i å dataregistrere gravminner over hele landet. Denne nettsiden er ofte til hjelp i slike søk: http://www.disnorge.no/gravminner/index.php

 

Vi har noe eldre arkivmateriale fra folkeregistrene. Når det gjelder Kongsvinger folkeregister har vi ikke noe eldre enn 1950, og vi kunne ikke finne ekteparet Ruud der.

 

Opplysninger om døde i kirkebøkene på Digitalarkivet www.digitalarkivet.no er tilgjengelige for innsyn til 1930. Vi har ellers sett i klokkerboka for Kongsvinger by fra årene 1941-1954, uten resultat.  Vi har ikke mottatt kirkebøker/klokkerbøker fra Kongsvinger by som dekker årene mellom 1921 og 1940.

 

Dødsfallsmeldingene i sorenskriverarkivene kan være aktuelle å lete i, men uten å vite hvilken kommune de bodde i og tidspunkt for når de døde vil dette bli for tidkrevende for oss å undersøke. Du kan imidlertid komme til oss på lesesalen for å gå gjennom dette materialet om ønskelig. Det er 60 års sperrefrist på dødsfallsmeldingene, men det er kan hende tilstrekkelig når det gjelder disse to.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for svar og tips - nei jeg hadde ikke store håp, har allerede letet etter dem en stund både på gravminner og ved å se om jeg kunne finne andre etterkommere; dette var nå mer et skudd i blinde for kanskje å være heldig :-)

 

Skal notere meg ned sorenskriverarkivene; er ikke så ofte i deres trakter; men begynner å få en del ting jeg ønsker å grave litt mer i, så da får jeg se om jeg ikke kan få tatt en tur snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei, 

Jeg ser at dette er et gammelt innlegg og du har kanskje funnet ut av det. 

 

Karl Mathiassen Ruud døde 14. februar 1940 og Antonette Amundsdatter døde 11. mars 1938. 

Dette har jeg funnet på gravminnedatabasen til Slekt og data. 

 

Mvh

Amalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.