Gå til innhold
Arkivverket
Tore Fevolden

Avtaksprotokoller etter Storofsen av 1789 og matrikkel for Gudbrandsdalens Fogderi 1795

Recommended Posts

Tore Fevolden

Hei, jeg driver på og kartlegger noen gårder som fikk satt ned sin skyld etter flommen. Er det noen som vet om matrikkelen for Gudbrandsdalens fogderi av 1795 er på nett?

Om noen også sitter på Affældningsforretninger i Gudbrandsdalen av 1792 hadde jeg vært glad for et oppslag i denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddleiv Ringlund

Hei Tore!

Jeg har ikke noe om dette, men i Årboka for Gudbrandsdalen 1971, står det ihvertfall om dette tema for Ringebu prestgard. Kanskje finnes det noe i andre årganger av samme bok når det gjelder Fron. Ellers kan du kontakte historielaget på Fron, http://fronhistorielag.com/category/biografiar/ her.

Oddleiv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars.O.Wangensteen

Kanskje denne Hovedoppgave i geografi - Universitetet i Oslo, 1943 som heter "Ofsen i 1789 : og noen av virkningene av den i Fron" av Wilhelm Sommerfeldt har en oversikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.