Gå til innhold
Arkivverket

Lang tekst i sivilstandkolonnen vises ikke - FT 1801


Jørgen M. Steen
 Del

Recommended Posts

Jeg vet ikke om dette er et nytt problem eller alltid har vært der, men jeg klarer ikke å finne noen eldre tema om det.

 

Når teksten i sivilstand-kolonnen er over en viss lengde, ser det ut til at teksten ikke blir med. Den fullstendige teksten vises bare i søkeresultatene:

post-4173-0-20515100-1392195565_thumb.jpg

 

men ikke i persondetaljene:

post-4173-0-26946000-1392195572_thumb.jpg

 

For å finne vedkommende, søk i 1801-tellingen etter "Peder Fosling"

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058491000120

 

Jeg klarer ikke se om det er noen finurlig måte å få frem den fullstendige teksten på ... er det? Om ikke, så håper jeg at det blir korrigert, det er jo et felt som åpenbart inneholder viktig informasjon.

 

 

Edit: beklager, jeg ser jo nå at det er to felter som er slått sammen. Sivilstand og Yrke. Jeg koblet ikke. På søkeresultatsiden heter de to feltene som er slått sammen Stilling og Stand. Rart at de identiske feltene heter to forskjellige ting.

Endret av Jørgen M. Steen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke denne saken er løst for feltet for sivilstand stopper brått og jeg vil tro det skal være noe mer der. 

 

I trefflisten har vi et felt for alt som er relatert til stilling og stand, dvs. at folketellingene får slått sammen tre felt: familiestilling, yrke og sivilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje rett. Når jeg ser nærmere på teksten Sivilstand så står det "Gift med i 1ste ægteskab - huskonen er i skienog formodentlig de". Setningen gir jo ingen mening, med mindre det følger noe mer.

 

Tok vekk "løst" i tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.