Gå til innhold
Arkivverket

En hyllest til forumets største hjelper Ann-Mary Engum


Odd Annar Tangen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å klare meg mest mulig selv på forumet, men bra at enkelte som Ann-Mary (og flere andre) er flinke til å hjelpe andre! :-) Du Bjørn har visst ikke lært uttrykket godt nok, skal være: Hipp Hipp Hurra! (Har ikke W. lært deg det?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heilt fantastisk kva du Ann-Mary kan få til !!

 

10 tusen 30. Mars 2014. Og no over 20.000 !! 10.000 innlegg dividert på vel 2 år (skal vi seia 900 dagar ?).

Det vært godt og vel 10 innlegg kvar dag ! Syndag som mandag ! Regnversdag eller solskinn !

 

TUSEN TAKK for all den hjelpa du har gitt meg og andre her !

 

Lev vel !

 

Jon Sværen

Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg også på denne tråden. Stor gullmedalje til deg. Var virkelig nyttig info som du gav meg da jeg stod fast :)

 

Og jeg henger meg på din tråd, Viggo. Samme erfaring, og stor respekt for Ann-Mary !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til begeistringen for alle du hjelper Ann-Mary og alt du finner. I den sammenhengen fristende å komme med et ønske - at du kunne fortelle litt om teknikken/tankegangen når du søker. I en egen tråd som blir klistret her på Brukerforum kunne det være en god bruksanvisning og hjelp for andre i deres søkearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åduverden – her er en tråd jeg hittil utrolig nok har oversett til tross for at den har pågått i samfulle to år! (Ikke spesiellt imponert over meg selv.)


 


Må derfor bare beskjemmet, og alt for sent, slutte meg til alle øvrige «bejublere»: 


 


– Ann-Mary, du er helt og holdent fantastisk!! Så god og ikke minst rask hjelp du er i stand tl å g! til en hver tid !? 


 


Jeg har jo av og til prøvd å svare på innleggene dine, og mens jeg skriver – lynraskt, i egne øyne –  viser det seg at du allerede i mellomtiden har postet sånn sirka 15 lenker, inkludert forklaringer angående disse!  (en smule overdrevet kanskje, men for å få frem poenget. Nuff Said :-)


 


 


Og for i tillegg å tøyse og rote skikkelig opp i denne gamle tråden: 


 


På forrige side (Side 3 fra 2014)  dukket det blandt all hyllesten opp en aldri så liten digresjon angående trønderordene «heen» og «henn» og sånn . . .


 


(ca #41 osv.)


 


Kan da dessverre ikke dy meg – må bringe til torgs følgende:


 


For nitten år siden spilte undertegnede «Knugen» på «Stæksta'».


 


Og Kongens rungende åpningsreplikk –  høyt til hest bak publikum var/er(?):


 


«Er dette garden Sul?!!»


 


Så ved en festlig anledning hvor Kongen deltok, ble han utfordret av en Hærmann til å forsøke å si ovennevte replikk således:


 


«E' de' henne heen gaarn Sul?»


 


Dette utløste en heftig debatt blandt «de vernepliktige» som konkluderte med at det beste ville være:


 


«E'e ' Suul henne?»


 


Og den demokratisk anlagte Monarken avleverte faktisk den modifisérte replikken på et tidspunkt, til almén forlystelse for de «Indroullerte» :-)


Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel lagt å surra på 1900 tallet jeg, og mista all interesse for slektsforskning hvis ikke det hadde vært for Ann- Mary og Grethe.

Så ære være dere begge

 

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grethe , Anne Lise , Sven  og flere fortjener hyllest. 

 

Takk til dere som ofrer så mye tid på oss andre. Det som skuffer meg, er at vi ikke sier takk for hjelpen,

 

Skjerpings folkens  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Mary

Jeg slutter meg til alle som takker deg for god og kjapp hjelp med ulike "slektsproblemmer".

Du har hjelpt meg mang en gang.

 

Mvh

 

Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å henge seg på bølgen med takksigelser til denne ressurspersonen av ypperste klasse som så mange ganger har hjulpet meg med problemløsninger. Så du skal ha en hjertens takk også fra meg. Jeg er i det hele tatt imponert over hvor mange som sitter klar for å hjelpe en på dette forumet.

 

Mvh

Bjørn Piro

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.