Gå til innhold
Arkivverket

ANNA BIRGITTE JØRGENSDATTER Granberg, (INGJER ) i Blaker


Inger Svindahl
 Del

Recommended Posts

Jeg jobber med min manns mormors slekt.

Til nå er det dette jeg har klart å finne = tyde. Så det vil klart komme flere spørsmål i tydegruppa.

Inntil videre får dere se det jeg har funnet ut.

Om noen kjenner slekten vil jeg være takknemlig for innspill.

 

1. GENERASJON
ANNA BIRGITTE JØRGENSDATTER Granberg,  (INGJER) ble født i Jan. 8, 1883 i Aurskog, Akerhus og døde i Okt. 17, 1959.
 Foreldre: Jørgen Johansen Hellebakken Jepperud og Bolette Andreasdatter Velta(Vælta)
 
F: farssiden
M: morssiden
 
2. GENERASJON (FORELDRE
F:
JØRGEN JOHANSEN Hellebakken Jepperud ble født i Jun. 27, 1855 i Hellebakken, Toverud, Aurskog, Akershus.Norway og døde i Apr. 11, 1929 i Jepperud, Aurskog, Akershus, Norway  
 Hans foreldre: Johan Andersen Taje av Ilebæk i Høland og Anne Hansdatter Hagen
 Han giftet seg med Bolette 26/8-1878
M:
BOLETTE ANDREASDATTER Velta(Vælta)  ble født i Apr. 24, 1858 i Velta, Bogstad, Akershus, Aurskog, Norway og døde i Okt. 23, 1910 i Jepperud, Aurskog, Akershus, Norway.
 Hennes foreldre: Andreas Hansen Lerdal-østre og Berte Marie Guldbrandsdatter

 

3. GENERASJON (BESTEFORELDRE)
 
Jørgens slekt:
F:
JOHAN ANDERSEN Taje av Ilebæk i Høland ble født i Des. 11, 1818 i Klava Høland, Akershus, Norge og døde i Mai 6, 1904 i Hellebakken u/ Toverud Aurskog, Akershus Norge.  
 Hans foreldre: Anders Bergersen Klava  i Høland og Anne Jørgensdatter
Han giftet seg med 1. Anne Hansdatter Hagen i Okt. 19, 1852 i Aurskog.
 
F:
ANNE HANSDATTER Hagen ble født i Jun. 16, 1823 og døde i Jun. 25, 1881 i Hellebakken Vestre i Aurskog.
 Hennes foreldre: Hans Olsen Hagen og Anne Jonasdatter?.
 
Bolettes slekt:
M:
ANDREAS HANSEN Lerdal-Østre ble født 1826 i Lerdal, Aurskog, Akershus, Norway og døde i Jul. 2, 1909 i Myrvold, Blaker, Akershus, Norway.  
 Hans foreldre: Hans Larsen Lehrdal og Berthe Jacobsdatter
Han giftet seg med Berte Marie Guldbrandsdatter i Apr. 6, 1847 i Aurskog kirke.
 
M: BERTE MARIE GULDBRANDSDATTER ble født i Jul. 24, 1829 i Aurskog, Akershus, Norway og døde i Jul. 13, 1887 i Velta, Bogstad, Akershus, Aurskog, Norway.

 

Hennes foreldre: Gulbrand Pedersen Ødegaarden u/ Killingmoe  og Dorthe Hansdatter Ødegaard u/  Hogstad   
 
4. GENERASJON (OLDEFORELDRE)
 
Jørgens slekt:
F:
ANDERS BERGERSEN Klava i Høland ble født 1793 i Høland, Akershus, Norge.  
 Foreldre: Berger ? + ?
Han giftet seg med Anne Jørgensdatter i Okt. 31, 1818 i Høland, Akershus, Norge.
 
F:
ANNE JØRGENSDATTER ble født 1789 i Bråten U Flåtukken, Høland, Akershus, Norge og døde 1855 i Langbrekke U Kingsrud, Høland Akershus, Norge.
 Foreldre: Jørgen ? + ?
 
F:
HANS OLSEN HAGEN.  
Han giftet seg med Anne Jonasdatter?.
F: ANNE JONASDATTER?.
 
Bolettes slekt:
 
M:
HANS LARSEN Leerdahl.  
 Foreldre: Peder Hansen Ødegaarden  og Berthe Jacobsdatter  
Han giftet seg med ?.
 
M:
GULBRAND PEDERSEN Ødegaarden u/ Killingmoe  Dalebye ble født i Okt. 18, 1788 i Aurskog, Akershus, Norway og døde Før 1845.  
 Foreldre: Peder Hansen Ødegaarden og Berthe Jacobsdatter
Han giftet seg med Dorthe Hansdatter Ødegaard u/ Hogstad  Furuset  Skrepstad Hellebakken i Jan. 4, 1826 i Aurskog, Akershus, Norway.
 
M: DORTHE HANSDATTER Ødegaard u/ Hogstad  Furuset  Skrepstad Hellebakken ble født 1803 i Aurskog, Akershus, Norway og døde i Okt. 25, 1884 i Kræmmerhaugen u/Hogstad.
 Foreldre: Hans ? + ?
 
5. GENERASJON (TIPPOLDEFORELDRE)

 
M: PEDER HANSEN Ødegaarden døde 1790. 1788 i Aurskog, Akershus, Norway.
 Foreldre: Hans. ? + ?
Han giftet seg med Berthe Jacobsdatter i Feb. 12,
 
M: BERTHE JACOBSDATTER ble født i Akershus og døde 1790 i Aurskog, Akershus, Norway.
 Foreldre: Jacob. ? + ?

 

Fortsettelse følger når jeg har funnet ut mer

MVH

Inger

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visningsnavnhistorikk for: IaaS Fra Til Endre dato IaaS Inger Svindahl Sep 14 2012 11:21

 

Jeg har ikke endret det tilbake til IaaS, så hvorfor har det skjedd?

Har dere hatt en oppdatering som har lagt inn mitt første visningsnavn?

 

Mvh

Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt tull klarte jeg å rette visningsnavnet tilbake til det det var før dere oppdaterte det vekk, eller hva som nå hadde skjedd. Som du kan se av visningshidtorikken min, så hadde ikke jeg gjort det selv.

 

Håper det holder seg der nå.

 

Mvh

Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde ikke det, men det har kanskje vært en oppdatering av nettsiden som endret visningsnavnet mitt.

 

God helg

Mvh

Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Inger,

 

Jeg har en lang liste med navn på etterkommere etter Hans Larsen, født på Lerdal i Aurskog.

Jeg sender gjerne listen til deg. :)

 

Kåre Petter Hansen, Sørum

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kåre Petter

 

Det er kjempefint, jeg vil gjerne ha den listen. Jeg har sendt deg en melding med e-post adressen min. Tusen takk.

 

Mvh

Inger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.