Gå til innhold
Arkivverket

Samson Larsson (Ekrene el. Sagen) - fødd Hafslo 1742 - forsvinn etter 1766 - kvar vart han av? - kva med søstrene Gjertrud (1748) og Ragnhild (1751)?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Lars Samsonson Ekrene, fødd i Hafslo kring 1716, gifte seg i Hafslo 6.10.1738 med Anna Olsdotter, fødd i Hafslo kring 1712.  Dette parfolket var i mange år plassfolk på Ekrene under Kroken ytre i Hafslo, men kom på legd alt kring 1760 og budde sidan mellom anna på Sagi under Kroken.  Anna døydde visstnok på 1770-talet, medan Lars Samsonson's gravferd vart betalt av fattigkassa i Hafslo i 1791.

 

Me kjenner til seks born etter Lars og Anna, men minst tre av dei døydde kort etter fødsli.  Desse tre kan ha vokse opp:

 

* Samson Larsson, fødd i Hafslo kring 1742, vart konfirmert i Hafslo i 1766 og forsvinn deretter frå bygdi.

 

* Gjertrud Larsdotter, døypt i Hafslo 11.2.1748, er ikkje nemnd i ekstraskatten frå 1762 og heller ikkje konfirmert i Hafslo, so kanskje døydde ho før 1762?

 

* Ragnhild Larsdotter, døypt i Hafslo 22.8.1751, var for ug til å vera med i esktraskatten frå 1762, men er heller ikkje konfirmert i Hafslo.

 

Samson Larsson er altso DEN EINASTE me sikkert veit har vokse opp i denne søskenflokken, men problemet er å finna ut kvar han vart av?  Om han skulle dukka opp einkvan stad, kanskje er ei eller båe søstrene der òg?

 

Eg ser av FamilySearch (søk over heile landet) at Samson Larsson førekjem som brudgom på denne tidi i berre TRE prestegjeld, alle i Hordaland, ein eller to i Skånevik (vigde 1769/1770, ein eller to i Kvinnherad (vigde 1772/1785) og ein i Ullensvang (vigd 1777).  Eg ser ogso fødsler av Samson Larsson både i Kvinnherad og io Ullensvang, men INGEN i Skånevik, so kanskje dei to kan vera verd å sjå meir på?  Er det nokon med lokal kunnskap som kan hjelpa?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Samson Larson som gifter seg i Ullensvang/Kinsarvik i 1772 ser ut til å være registrert med gårdsnavnet Fredvig:

 

Hordaland fylke, Ullensvang i Ullensvang, Ministerialbok nr. A 6 /1 (1758-1788), Ekteviede 1774-1779, side 248. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11714&idx_id=11714&uid=ny&idx_side=-153


Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070522640023.jpg

 

I FS ser jeg at han blant annet har Goa, døpt 1780, og Guri, døpt 1778 og Lars, døpt 1783. Jeg vil anta at han er identisk med den Samson Larsen som bor på Fredsvig i Kinsarvik i 1801, gift for 3. gang, men han er født (beregnet) 1750:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058376001871 

 

Da kan vi kanskje utelukke ham som kandidat til din Samson, født ca 1742? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for å henta fram att dette emner frå i fjor!

 

Eg er ikkje komen noko nærare ei læysing på denne utfordringi, og no ser det ut til at du har stadfest mistanken min om at Samson Larsson i Ullensvang ikkje har noko med "min" Samson Larsson å gjera!

 

Eg tykkjer framleis at Skånevik kanskje er det mest interessante alternatvet for "min" Samson, men kan ikkje prova dette...

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Eg tillet meg i kveld å henta fram att dette emnet som har lege heilt «i dvale» dei siste fem åri.

 

Eg har ei kjensle av at eg har leitt «høgt og lågt» etter lagnaden til denne Samson, men han er ikkje å sjå nokon stad...!  Me finn ein del Samson Larsson i Hardanger og Sunnhordland, men eg kan ikkje sjå noko samband...

 

Eg ville vorte «hoppande glad» om nokon greidde å løysa denne kjempefloka og takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.