Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding for tre brødre Sarre i Finnmark


Torbjørn Henrik Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Går det an å få vite noko om etterkomarar etter:

 

1)

1317864 Johan  Sarre  0902  1909  1705  1965      m        Takk for alt  Vis Lakselv nye

Porsanger

 

2)

Henrik A.  Sarre  2312  1911  0207  1976      m        Deres plass kan ingen fylle  Vis Kirkenes nye Sør-Varanger

 

Henrik var gift med Birgitte, men står det noko om born?

 

3)

Ole  Sarre    0202  1915  2108  2001  m    Hvil i fred  Vis Sandnes Sør-Varanger

 

 

Mvh Torbjørn Hillersøy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Andreas f.23.12.1911 Valen?? see # 38

 

Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Sør-Varanger, Ministerialbok nr. 5 (1909-1919), Fødte og døpte 1912, side 29.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=120&idx_id=120&uid=ny&idx_side=-33
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050216030033.jpg
 


Johan Jakob Nitsijaervi has a son Johan Johansen f.19.02.1909 in Valen

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste_e.aspx?ft=1910&knr=2030&kenr=005&bnr=0011&lnr=00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Both sons are correct.

I want to know if they were married and had children. I know Henrik was married but i dont know anything about children.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here is Ole ( Ola ) # 84. Johan Jakob uses surname Sarre in 1916

 

Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Sør-Varanger, Ministerialbok nr. 5 (1909-1919), Fødte og døpte 1916, side 76.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=120&idx_id=120&uid=ny&idx_side=-80
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050216030080.jpg
 

See if I we can find any marriages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have found a spouse to Henrik, named Birgitte. I actually want to know about if the three brothers had any children. When they died information about their spouses and children might be available in a certain archive which the State Archives have.

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løfter dette emnet, i håp om at Statsarkivet i Tromsø har tid å sjå på det.

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Hei.

Da jeg søkte på bilder m.m. kom jeg over ditt spørsmål, om Henrik Sarre. Han er min avdøde farfar. Det er 2 Sarreslekter i Norge, har begge slektsbøkene/heftene. Min farmor hvar av den andre Sarreslekten. Birgitte er min stefarmor som jeg hadde mest kontakt med. Så om det er noe du lurer på, er du velkommen til å ta kontakt. Holder selv på med å forske på min slekt.

MVH

Ann-Mari Sarre

amsarre@hotmail.com

Går det an å få vite noko om etterkomarar etter:

 

1) 1317864 Johan Sarre 0902 1909 1705 1965 m Takk for alt Vis Lakselv nye

Porsanger

 

2) Henrik A. Sarre 2312 1911 0207 1976 m Deres plass kan ingen fylle Vis Kirkenes nye Sør-Varanger

 

Henrik var gift med Birgitte, men står det noko om born?

 

3) Ole Sarre 0202 1915 2108 2001 m Hvil i fred Vis Sandnes Sør-Varanger

 

 

Mvh Torbjørn Hillersøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei. Johan Sarre var min morfar. Har du funnet den infoen du ønsket ? Jeg svarer gjerne. 

På 23.2.2014 den 15.12, Torbjørn Henrik Hillersøy skrev:

Går det an å få vite noko om etterkomarar etter:

 

1)

1317864 Johan  Sarre  0902  1909  1705  1965      m        Takk for alt  Vis Lakselv nye

Porsanger

 

2)

Henrik A.  Sarre  2312  1911  0207  1976      m        Deres plass kan ingen fylle  Vis Kirkenes nye Sør-Varanger

 

Henrik var gift med Birgitte, men står det noko om born?

 

3)

Ole  Sarre    0202  1915  2108  2001  m    Hvil i fred  Vis Sandnes Sør-Varanger

 

 

Mvh Torbjørn Hillersøy

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei  Ann-Mari Sarre og Sarre!

 

Er det mulig å få vite borna til Johan og Henrik?

Dessuten lurer eg på om son til Valborg og Konstantin Barbala, Roy Ulrik, var gift ?

 

Er det riktig at far til Johan, Henrik, Ola og Valborg,, Johan Jacob Johanson Sarre vart fødd i 1879 i Mutusjärvi (litt vest for Enare-sjøen)?

I 1910 står Johan og Anna oppført med etternamn Nitsijärvi. Budde dei der før dei kom til Norge i 1909?

 

Send gjerne PM

 

Mvh Torbjørn

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Isak Johansen SarreNY
Fødsel23. mar 1891 - Sør-Varanger, Finnmark, Norja
Død30. nov 1972
ForeldreJohan (Andersen) Nitsijærvi Sarre og Bigga /Brigitta Jacobsdatter
SøskenJohan Jakop, Brita, Maria, Aile, Mathis, Henrik, Antti (Anders) Leonhard og Brita Johansdr.
KonePetra Andrea Gabrielsen
BarnPaul Ingolf, Borgny, Asbjørn og Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.