Gå til innhold
Arkivverket
Håkon Moen

Maren Maria Caroliusdatter født ca 1833 i Ersfjord i Berg&Torsken

Recommended Posts

Håkon Moen

Maren Maria Caroliusdatter var født i Ersfjord, Strømsnes i Berg & Torsken. Hennes alder er oppgitt til å være 18 da hun ble konfirmert i 1851. Hun blir gift 26.12. 1854 med Lars Petter Johannesen (1825 - 1897)fra Gåre i Kvæfjord:

Troms fylke, Berg i Berg og Torsken, Klokkerbok nr. 2 (1851-1874), Ekteviede 1851-1855, side 40.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=229&idx_id=229&uid=ny&idx_side=-41

Ved folketellingen i 1900 bor Maren Maria på husmannsplassen Stabbenes under Holand i Kvæfjord:

RHD: 1900-telling for 1911 Kvæfjord  http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f01911&gardpostnr=108&personpostnr=721&merk=721#ovre

Etter dette finner jeg ikke Maren Maria Caroliusdatter.

Er det noen som vet hvor hun ble av og når hun døde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remi

I hvilke kilder har du leitet etter henne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håkon Moen

I hvilke kilder har du leitet etter henne?

I hovedsak har jeg lett i kirkebøkene etter 1910 for Kvæfjord, men også i de nærliggende kommuner (Harstad/Trondenes). Jeg kan ikke finne at hun flyttet fra Kvæfjord og heller ikke om hun kom til en av nabokommunene. Men sjansen for at jeg har oversett henne er naturligvis til stede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.