Gå til innhold
Arkivverket

Otto Edvin Emanuel Åslund fra Torp i Medelpad


Per Arne Moen
 Del

Recommended Posts

Margit Halvorsdatter gift 10/12 1921 i Stor-Elvdal med Otto Edvin Emanuel Åslund fra Torp i Medelpad, Sverige født 2. oktober 1895. Død 29. oktober 1971 Nordmarksvägen, 21,, Farsta,, Stockholms län, Södermanland. Faren heter Jonas Åslund. det er det jeg jeg vet i dag. Skulle gjerne kommet videre med den Svenske slekten til Otto Edvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for for opplysningene, har hatt mange timer på å komme dit jeg hadde komet. Godt å komme videre på dette. Det var et stort  hopp fra han ble født til han ble døpt, vet du hvilken kirke han ble døpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkräkningen 1890 - Västernorrlands län

Västernorrlands län, Torps församling Anna Matilda Lindgren f. 1855 Torps

Om personen Om hushållet

Hemförsamling: Torps

Hemort: Naggen

Kontrakt: Medelpads

Län: Västernorrland

 

Födelseår: 1855

Födelseort: 

Födelseförs: Torps

 

Yrke: 

Titel: 

 

Civilstånd: G

Kön: K

Familjest: h.

Famstkod: M

 

Hushåll nr: 374

Familj nr: 1

 

Frånvaro: 

Nationalitet m.m.:  

Övrigt:  

SVARvolym: 000377  Kort nr: 6

Sida: 30  Rad: 46 Personer i hushållet, familj nr. 1:

Jonas Jonsson Åslund f. 1848 i Torps, Jordbr. arb.

Anna Matilda Lindgren f. 1855 i Torps

Jonas f. 1875 i Stöde V. norrl. l.

Erik Olof f. 1877 i Torps

Klara Matilda f. 1881 i Torps

Alma Kristina f. 1886 i Stöde V. norrl. l.

Algot Leonard f. 1889 i Hallen Jemtl. l. Ny sökning

 

http://www2.foark.umu.se/folk/y/person.asp?lannr=22&forsnr=6&pnr=1483&selarkbild=Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otto hadde to søsken til: Paul Leander f. 1891 og Jenny Elvira f. 1893. Otto kom som stenarbeider til Stor-Elvdal og ble gift der 1921 med Margit Foseng, og fikk to barn med henne før han dro videre på sin ferd og fikk et barn i Sør-Trøndelag,og mulig et i Östersund. Han døde 1971 i Stockholm.

Otto's mor er søster av min oldefar.... :) .

 

vh Anne Elise Ferner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i slekt med Otto Edvin selv, men han er tipptippoldefar til mine barnebarn. Kan man komme lenger bakover med denne slekten, og hvordan gjør jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer garantert videre bakover hvis du kjøper et abonnement på de svenske kirkebøkene, enten i "Arkivdigital" eller "Svar". Jeg bruker AD, der koster et månedsabonnenment SEK 225.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Margit Halvorsdatter gift 10/12 1921 i Stor-Elvdal med Otto Edvin Emanuel Åslund fra Torp i Medelpad, Sverige født 2. oktober 1895. Død 29. oktober 1971 Nordmarksvägen, 21,, Farsta,, Stockholms län, Södermanland. Faren heter Jonas Åslund. det er det jeg jeg vet i dag. Skulle gjerne kommet videre med den Svenske slekten til Otto Edvin. 

Hei ! Jeg er barnebarn av Otto Edvin. Datter av datteren han fikk i trøndelag. Hvordan er dine barnebarn i slekt med han ? Er de da i slekt med Svein Erik, Terje og Olav ?

Jeg skal forøvrig besøke hans grav i Frensta neste uke. Var der en gang for mange, mange år siden. Syns å huske at han er gravlagt sammen med sin søster Jenny Elvira og en til.  Mener jeg også har sett navnet på hans sønn i Østersund et sted, men må lete for å se om jeg husker riktig. Jeg trodde den sønnen var i Stockholm, men hans samboer hadde også en sønn, så det kan hende jeg blander. Jeg tror jeg må ringe først for å være sikker på at graven fremdeles eksisterer.  Etter at jeg kom hjem fra Sverige den gangen fikk jeg tlf fra  en Hans Andersson. Otto Edvin var hans onkel. Han ante ikke noe om at det fantes etterkommere etter Otto Edvin. Han hadde holdt tyst om livet sitt til slekten i Sverige. Han fikk jo først en datter med sin kone Margir, så min mor med Marianne Gåsabakk, og så en sønn med sin kone. Margit visste om min mor men hadde aldri fortalt barna sine om henne og ville heller ikke møte mamma. Vi fikk kontakt med slekta vår på Hamar på 80tallet. Men alt dette vet du kanskje om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Marit

Otto Edvin er tippoldefar til mine barnebarn. Sønnen min er gift med oldebarnet til Otto Edvin, hun er datteren til Terje. Ønsker å dele opplysninger med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.