Gå til innhold
Arkivverket
Ørjan Kvaløy

Tyding av tekst i kirkebok for Hornindal

Recommended Posts

Ørjan Kvaløy

Et omreisende par fra Sverige, Johan Wilhelm Gustavsen og kone Christine Johansdatter får ei datter i Hornindal den 14.04.1879, Hædde Fredrikke. På foreldrene er det påført en del opplysninger, som jeg ikke klarer å tyde. Kan noen være behjelpelig? 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6872&idx_id=6872&uid=ny&idx_side=-69

Ørjan Kvaløy

Har forsøkt å kopiere teksten: 

post-711-0-84513700-1394483869_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ørjan Kvaløy

Her er noe av det jeg kan tyde:

Omrejsende Fejersvend Johan Wilhelm Guldbrandsen og kone Christine Johansdatter. (Barnet født som ......? (Begge forældrene svenske af fødsel, angivelig? fødte i Lindesberg Sogn i Vesterås Stift - Vestmanland, Ørebro Læn. Han f. 1846, Hun 1841. gift (?) 1873 i Lindesberg?) ............resten klarer jeg ikke å tyde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Efter senere oplysninger er de ikke egteviede og har ikke -

Endret av Aase R Sæther - Gloppen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ørjan Kvaløy

Takk, Aase! Dette paret får også ei datter i Brønnøysund i 1876, og da står det at barnet er ekte, men de blir viet i Steinkjer først i 1883. Får også et barn i Steinkjer det året. Ser ut som de reiste mye rundt i Norge og Sverige, og får barn rundt omkring, som dels blir satt igjen på oppfostring. 

ØK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.