Gå til innhold
Arkivverket

Odin Stensrud


Recommended Posts

Hei

 

Leter etter informasjon om Odin Stensrud.

Han er født i Oslo 4/1-1902. Ble konfirmert i Sagene kirke 3/12-1916  http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=kf03011910&personpostnr=8910&merk=8910

Ble far til en uektefødt sønn i 1926.

Vet ikke mer om ham enn dette. Kan det finnes noe i folkeregisterkortene eller andre kilder om ham?

 

Takk

 

Endret av Marit Nyhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sjømannsrullene frem til 1939

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo, Diverse rulle A-10595/Fd/L0004 (A-10595/Fd/L0004), 1929-1929, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Merknader: B-rulle. Patent nr. 3502-6025

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/32994/91/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-ru10051003220091.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der står det noe veldig utydelig, ser ut som og eller kan der være uk som det står på flere ovenfor.

Båten ble bombet i 1941 utenfor Tyne Newcastle og han var ikke ombord da så han må ha mønstret av igjen , mest sannsynlig i utlandet ettersom dette ikke er oppført i lista.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Ann-Mary. Kan ikke se dette skjemaet da jeg ikke er Ancestrymedlem. Dette er nok Odin jeg leter etter. Er det noen mulighet for å få fram opplysningene. Kan gjerne mailes meg på maritnyh@gmail.com

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marit!

Er ikke medlem på Ancestry jeg heller,desverre.

 

Håper noen her på forumet som er medlem på Ancestry kan hjelpe deg.

 

 

 

Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne-Lise og takk for hjelpen. Har fått hjelp siden i går til å finne navnet på hans kone som var Mary, noe mer vet jeg dessverre ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marit.

 

Etter å ha sett på siden ser det ut til at de ble gift i juli - august - september 1956. Det står vol 1b og side 373. Tipper at de ble gift i juli siden det er et så tidlig bok nr. De giftet seg i Newcastle upon Tyne, Nortumberland. 

 

Jeg får dessverre ikke frem noe mer fra Ancestry.

 

Edit: Det går an å bestille en kopi av attesten, men det koster nesten £23. Du kan også bestille en digital kopi i tillegg og det koster £ 2,50.

 

Endret av Birgit Gordon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Birgit

 

Tusen takk for info om vielsestidspunkt. Ettersom Odin var 54 år da han ble gift er det vel muligens ingen etterkommere hvis da ikke Mary var mye yngre :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.