Gå til innhold
Arkivverket
Magnus Bekkevold

Dødsfall Ås i Vestre Toten, 1921

Recommended Posts

Magnus Bekkevold

Søker ytterligere opplysninger om hva som skjedde min slektning Johannes Larsen, som døde av "kolerine" (nr 27)

På forhånd takk.

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Ås i Vestre Toten, Klokkerbok nr. 12 (1909-1928), Døde og begravede 1921, side 262.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3615&idx_id=3615&uid=ny&idx_side=-235

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060424010242.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

Ved å søke på ordet "kolerine" på nettet får du treff på flere nettsteder som forklarer hva dette er, blant annet i Ordbog over det danske sprog.

Norges offisielle statistikk "Sundhetstilstanden og medisinalforholdene" for 1921 nevner også denne sykdommen som dødsårsak i statistikken, se side 40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus Bekkevold

Dette fant jeg ut av på egenhånd, men takk. Beklaker at jeg ikke var klar nok i min forespørsel, men mitt spørsmål var om det står ytterligere opplysninger om dette dødsfallet i dødsfallsmeldingen fra Vestre Toten i Toten, Vardal og Biri sorenskriveri?

Endret av Magnus Bekkevold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

Dødsfallsmeldinger for Vestre Toten juli 1921 i Toten, Vardal og Biri sorenskriverembetes arkiv:

Dødsdato: 30/7. "gut Johannes Larsen, Engelstad f. 28/4-1917 i V. Aker, død paa Engelstad, V. Toten". Dødsfallet meldt av: Marie Fosmo. "Intet efterladt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive