Gå til innhold
Arkivverket
Kathe Røed

Hvilke kirke er naturlig å bruke når man bor på Fiskevolden

Recommended Posts

Kathe Røed

Det dreier seg om en Cecilie Dorthea Berntsdatter, født på Fiskevolden i Akershus i 1853 som gifter seg med en hr. Jensen.

I 1875 er hun tyende i St. Olavsgade 3 i Oslo hos direktør Grøntvedt. Da er hun ugift.

I 1885 finner jeg henne ikke, men i 1900-tell. bor hun i Langleiken 12. Hun er da enke.

I 1910 bor hun i Johannesgt. 8 (skrives Sisilie Dorthea Jensen og bor sammen med sin bror

Halvor Julius Berntsen.

I 1913 (iflg. adressebøker for Kr.a.a.) bor hun sammen med sønnen Oscar Jensen som er flyttet ut i 1915.

Jeg prøver å finne hva denne hr. Jensen heter mer, når de gifter seg og hvor. Pluss når Oscar blir født.

Mye på en gang, men jeg er først og fremst ute etter giftemålet hennes.

På forhånd takk

og med vennlig hilsen

Kathe Tove Røed

Endret av Kathe Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Iver Mosvold

Jeg tror det må være Nesodden, siden jeg har vært borti FISKVOLDEN på Bunnefjordens østside. (Nåværende Oppegård kommune). Denne Fiskvolden ligger tett ved nåværende bygrense til Oslo, nær utløpet av elva fra Gjersjøen. Men også Oslo Hospitalkirke (Aker prestegjeld?) kunne bli brukt av folk fra disse trakter, - da prestegjeldgrensa mellom Aker og Nesodden antakelig har gått like i nærheten.

IM

Endret av Iver Mosvold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Hei igjen Iver!

Nesodden hadde jeg overhode ikke tenkt på - interessant!

Jeg har prøvd meg på Grønland - uten hell Men da tar jeg for meg Nesodden og så tar jeg det derfra. Tusen takk!!

Håper for øvrig du har det bra!!

Mvh Kathe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Iver Mosvold

Nå oppdaget jeg nettopp at Fiskvolden ligger noe lenger NORD enn jeg trodde. - Omtrent der hvor veien fra LJAN kommer ned til nåværende MOSSEVEI. Muligheten for Nesodden gjelder fortsatt, men Oslo Hospital er jo 1-2 km. nærmere nå.

IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Nå oppdaget jeg nettopp at Fiskvolden ligger noe lenger NORD enn jeg trodde. - Omtrent der hvor veien fra LJAN kommer ned til nåværende MOSSEVEI. Muligheten for Nesodden gjelder fortsatt, men Oslo Hospital er jo 1-2 km. nærmere nå.

IM

Takker og bukker Iver!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solveig R Håklev

Hun er konfirmert i Østre Aker, nr 26, kanskje døpt der også.....

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Østre Aker, Ministerialbok nr. 1 (1861-1869), Konfirmerte 1868, side 327.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=579&idx_id=579&uid=ny&idx_side=-343
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060301030946.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kathe Røed

Hjertelig takk Solveig!

Den hadde jeg ikke. Hun er døpt i Oslo Hospital ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.