Gå til innhold
Arkivverket

Georg Washington Magnus, 1863-1917 sine etterkommere


Gjest
 Del

Recommended Posts

Georg Washington Magnus ble gift 30. september 1890 med Johanna Colbjørnsen Munch Beyer i Mariakirken, Bergen. De fikk 4 barn der 2 døde unge, mens 2 vokste opp.

 

1. Lilly Aagot Beyer Magnus,   f. 11 Jul 1891, Bergen, Hordaland

2. Ottar Georg Magnus,   f. 4 Jan 1896, Hogganvik, Vindafjord, Rogaland, d. 1909 

3. Fritjof de Fine von Krogh Magnus,   f. 8 Jul 1901, København, Denmark, d. 1902, København, Denmark

4. Birger Daniel Barth Magnus,   f. 26 Des 1904, København, Denmark

 

Lilly Aagot og Birger Daniel skal ha vokst opp, mens moren Johanna skal ha levd til 1. mai 1941 i Stockholm.

 

Johanna var forøvrig datter av:

Far Morten Beyer,   f. 8 Jul 1822, Bergen, Hordaland, d. 27 Mar 1880, Bergen, Hordaland

Mor  Anna Dorthea (Kielland) Beyer, f. 4 Jul 1836, Stavanger, Rogaland ,  d. 24 Aug 1902, Bergen, Hordaland

 

Mine spørsmål er som følger:

 

Hvorfor var Johanna i Stockholm, på flukt? eller var Stockholm hennes bosted?

 

Hvor ble det av barna? Jeg har søkt på nett uten hell, heller ingen slektstrer viser noe videre.

 

Kan noen hjelpe?

Endret av Mathias Beyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så mykje eg kan bistå med, men i følge denne skal sonesonen til Georg bu i Sverige, og då har kanskje Birger reist i lag med mora til Sverige? (eg håpar linken virkar).

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDwQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.haugalandmuseene.no%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdownload-monitor%2Fdownload.php%3Fid%3D166&ei=SEo8U6bvC4LoywOc44LQCQ&usg=AFQjCNGnSGATr8P4c9fmJzc3lHsSDKiBCQ

 

Får du kontakt med ho som har skrive artikkelen, så kan kanskje ho formidle deg vidare til sonesonen (eg har prøvd å googla han, men får ikkje noko sikkert treff)

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1924, utgitt 1952:

 

Birger Daniel Barth Magnus. Ombudsmann, jur. konsulent, Stockholm, f. 6-12-1904 Hellerup, Danmark, sønn av komponist Georg Washington M. (1863-1917) og Johanna Colbjørnsen Munch, f. Beyer (1863-1941). Gift 1937 med grevinne Anna Margareta Gøransdotter Kalling, f. 19-3-1917 Stockholm. (Her er nevnt en sønn og en datter).

 

Cand.jur. (Oslo) 1929. Jur. kand. Stockholm høgsk. 1936. Studier i Tyskland 1932, Frankrike 1933. Sakf. og fullm. hos h.r.adv. Lauritz Hofgaard 1929-31. Konsulatssekretær Bordeaux 1932. Ekstra konsulatssekretær Stockholm 1933. Notarie Sødertørns Domsagas hæradsrett 1936-37. Ombudsmann (jur. konsulent) Johnson Linjen, Stockholm, Avesta Jernverk, Karlstad Mek. Verkstad, Motala Verkstad m.m. fra 1938.

 

Styremedlem i Førsækr. a/b Sirius, a/b Smålands Taberg, m.fl. selskaper Stockholm. Styremedlem i Det norske samfund, Stockholm. Særinteresser: Musikk, litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sønn og datter lever i Sverige i dag, George Barth Magnus og Katarina Barth Magnus. Så da har jeg forsåvidt kommet i mål med denne.

 

Tusen takk for hjelpen Egil og Carsten.

 

Tråden fra George Washington Magnus kan følges her om noen skulle ha interesse: http://slektenbeyer.com/genealogy/getperson.php?personID=I329&tree=beyer

 

Lilly Aagot var nevnt som hun skulle ha vokst opp men det var det bare Birger Daniel som gjorde.

 

Endret av Mathias Beyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.