Gå til innhold
Arkivverket

Emilie Augustine Pabsdorff, Gift 1863 Kristiania.


Ragnar Pabsdorff
 Del

Recommended Posts

Emilie Augustine Pabsdorff, født 5 januar 1842, døpt 17 april 1842 i Oslo Domkirke. Datter av Johan Gottlob Pabsdorff og Anne Halvorsdatter. Hun giftet seg 12 Mars 1863 i Oslo Domkirke med Fredrik Wilhelm Puschmann født 1837. Her stopper alle spor for meg, er det noen som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,dette var nok et blindspor.

Augusta Pushman in household of Fredrick Pushman, "United States Census, 1900"

Name: Augusta Pushman Titles and Terms:   Event Type: Census Event Year: 1900 Event Place: Nanticoke borough Ward 5, Luzerne, Pennsylvania, United States District: 92 Gender: Female Age: 58 Marital Status: Married Race: White Race (Original): W Relationship to Head of Household: Wife Relationship to Head of Household (Original): Wife Number of Living Children: 4 Years Married: 39 Birth Date: Sep 1842 Birthplace: Germany Marriage Year (Estimated): 1861 Immigration Year: 1872 Father's Birthplace: Germany Mother's Birthplace: Germany Mother of how many children: 9 Sheet Number and Letter: 8A Household ID: 149 Line Number: 2 Affiliate Name: The U.S. National Archives and Records Administration (NARA) Affiliate Publication Number: T623 GS Film Number: 1241433 Digital Folder Number: 004115124 Image Number: 00449   Household Gender Age Birthplace Head Fredrick Pushman M 64 Germany

 

Wife

Augusta Pushman F 58 Germany

 

Son

Edward Pushman M 32 Pennsylvania

 

Daughter

Martha Pushman F 16 Pennsylvania

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/M3QS-RG5?cc=1325221

 

Martha Glade

Pennsylvania, County Marriages, 1885-1950

birth: 1884   marriage: 19 March 1918 , Luzerne, Pennsylvania, United States father: Frederick Pushman mother: Augusta Cheabar spouse: Edward Engelhart other: Louis Engelhart, Anna Bush

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Tusen takk for at du hjelper meg, men jeg er litt usikker på om det fortsatt er et blindspor, Frederik Wilhelm Puschmann er født i Cheminitz i Tyskland, Emilie Augustine Pabsdorff er født i Kristiania 5 januar 1842, Foreldrene til Augustine er gift i Kristiania, Oslo Domkirke 30 November 1841, Far født i Pomssen, Grima Sachsen 10 november 1805, Mor født i Romedal, Hedmark, Norge, 1 november 1815. Far til Frederik Wilhelm Puscmann heter Carl August Puschmann og er slagter.

 

I Minesterial bok for Oslo Domkirke, ekteskap side 442 1863, kan jeg se at hun er tittelert Jomfru, som jeg forstår betyr at hun har høyere utdannelse.

 

mvh

 

Ragnar Pabsdorff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.