Gå til innhold
Arkivverket

Motstandsgruppe i Sørum


Sigmund Hope
 Del

Recommended Posts

Eg er på jakt etter informasjon om medlemmane i motstandsgruppa i Sørum før opprullinga i 1942.

 

Boka "Sørum under okkupasjonen 1940-45" har informasjon om dei som vart arrestert i 1942, men eg lurer på om det eksisterer fullstendige oversikter over kven som var med, og korleis gruppa var organisert.

 

Nokon som har informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Den militære motstand i 1942 var utgangspunktet løst organisert over hele landet, men gruppa i Nes og Sørum var en del

av den motstand som ble organisert fra sentralt hold.  Den hadde også forbindelser til "Osvald Gruppa". Navnelister finnes rimeligvis ikke, men

opprullingen ble ledet av norsk og tysk politi. Om det finnes kilder derfra har jeg aldri undersøkt. I Sørum hadde gruppa sitt utspring i arbeidsstokken på Sørumsand Trevarefabrikk. Torleif Andresen er som kjent omtalt i boken "Slik dør menn". I Norsk fangeleksikon er sikkert så og si alle som satt som fanger omtalt.

Rettsaken mot de hovedtiltalte ble behørig omtalt i den norske nazifiserte presse.

MVH

Kåre Petter Hansen, Sørum

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon.

 

Eg forsøker å nøsta litt i medlemmar og organisering i 1941/42. Eg har funne fram til namn på nokre medlemmar som ikkje vart teken i opprullinga, men jaktar framleis på fleire.

 

Har du kjennskap til kven som var leiarane i gruppa i 1941/42? Eksisterer det noko oversikt over arbeidarar på Sørumsand Trevarefabrikk i 1941?

Endret av Sigmund Hope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Løftar denne fram igjen og lurer på om nokon har namnet på ein person som kan passa til følgjande skildring:

 

Truleg fødd omlag 1915 og frå Sørumsand (distriktet) og hadde og ei syster som budde i området. Budde våren/sommaren 1941 i ei leilegheit på garden Lystad og har vore involvert i godkjenning/rekruttering av nye medlemar til gruppa.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.