Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne /og komme i kontakt med etterkommere?


Amalie Marie Moe
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg lurte på om det er noen etterkommere av disse:

 

- Orville Edwin Malheim

Født 09. Oktober 1941 i Cayuga, Sargent, ND

Død 29. Januar 1991 i Fargo, Cass, ND

 

- Sgt Donald Arthur Malheim

Født 27. Mai 1943 i Veblen, Marshall, SD

Død 20. November 2000 i MeritCare Hospital, Fargo, Cass, ND 
 

- Oscar Gustav Erickson

Født 18. September 1923 i Rutland, Sargent, ND

Død 05. Desember 2010 i Grand Forks, Grand Forks, ND

 

 

Henviser til denne siden:

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=120664

 

Mvh Amalie Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå nl.newsbank.com

 

1. Grand Forks Herald (ND) - December 7, 2010 

Oscar G. Erickson     Oscar G. Erickson, 87, of Grand Forks, passed away on Sunday, December 5, 2010 at Valley Eldercare Center in Grand Forks.Oscar was born September 18, 1923 in Rutland, ND, the son of Ole and Otillie (Sund) Erickson. He graduated from Rutland High School.Oscar lived in Veblen, SD and Minneapolis/St. Paul before coming to Grand Forks in 1952.Oscar served in the US Army from March of 1944-May of 1946. When he returned to the states he married Doris Jennen on November 5, 1944....

Purchase Complete Article, of 248 words

 


Det ser ikkje ut som om noko kjøp er nødvendig, sidan heile nekrologen er å finne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidare:

 

1.Grand Forks Herald (ND) - December 5, 2000 

DONALD A. MALHEIM Donald A. Malheim Donald A. Malheim, 57, Fargo, died Novem-ber 20, 2000 at MeritCare Hospital, Fargo surrounded by family and friends.Donald Arthur Mal-heim was born May 27, 1943 in Veblen, SD. He married Mary Elaine Lucke Harms on August 2, 1969. He worked for the US Post Office, retiring June 2, 2000 after 31 years of service.He is survived by his loving family; his wife, Elaine, a son Dale (Cheryl) Winthrop MN; a daughter, Dahna (Fiance, Ken), Fargo; three sisters,...

Purchase Complete Article, of 139 words

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående navnet Malheim:

 

 

Donald Arthur Malheim

 

Birth:  May 27, 1943
Veblen
Marshall County
South Dakota, USA Death:  Nov. 20, 2000
Fargo
Cass County
North Dakota, USA trans.gif   Burial:
Sunset Memorial Gardens
Fargo
Cass County
North Dakota, USA  
Edit Virtual Cemetery info [?]  
Created by: Annette Kisser
Record added: Jul 17, 2012
Find A Grave Memorial# 93776022

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.findagrave.com%2Fcgi-bin%2Ffg.cgi%3Fpage%3Dgr%26GRid%3D93776022&ei=4ndBU_joEoeKywPtt4GQCg&usg=AFQjCNH7EBpvH6h4lwiAc8xgqmC9po-5hw&sig2=ibeBUveScZcJkFxODl9VTA&bvm=bv.64125504,d.bGQ

 

male.png
2217 9 1/2 St N Fargo, ND, 58102
(701) 293-9035
 

 

1633 7th St N Fargo, ND, 58102
(701) 293-0317
 
female.png
2217 9 1/2 St N Fargo, ND, 58102
(701) 293-9035
 
female.png
1633 7th St N Fargo, ND, 58102
(701) 293-0317
 
female.png
1430 5th St N #C17 Fargo, ND, 58102
(701) 478-0616
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fann eg dette, som eg går ut frå må vere ein del av eit slektstre på Ancestry. (Eg abonnerer for tida ikkje, så eg får ikkje tilgang vidare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd om å øke muligheten for at amerikanske slektninger får tak i deg:

 

Jeg ser at det bare er jeg som abonnerer på dette emnet. Dersom noen, om en viss tid (les: eventuelle slektninger av deg) får treff i dette emnet ved googling og legger inn et svar til deg, vil du ikke få vite om det, om du ikke stiller inn slik at du får epostvarsel om nye innlegg.

(Dette skulle være standardinnstillinger, men falt bort ved en oppdatering i 2012)

 

Se hvordan: http://forum.arkivverket.no/topic/179082-tips-om-ulike-funksjoner-og-redigeringsmuligheter-i-forumene-paa-digitalarkivet/#entry1525505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Nå spør jeg sikkert mye her, men jeg lurte på om det gikk ann og finne noen etterkommere av disse to også?

 

- Melfin S Erickson 

Født 01 September 1913 i Rutland, Sargent, ND

Død 27 Mai 1980 i Rutland, Sargent, ND

 

Gift: 8 April 1944 i Wahpeton, ND m/

- Doris Evelyn Bergstrom 

Født 14 November 1915 i Cayuga, Sargent, ND

Død 23 September 1992 i Fargo, Cass, ND, Siste bosted: Rutland, Sargent, ND

 

Mvh Amalie Marie


Et råd om å øke muligheten for at amerikanske slektninger får tak i deg:

 

Jeg ser at det bare er jeg som abonnerer på dette emnet. Dersom noen, om en viss tid (les: eventuelle slektninger av deg) får treff i dette emnet ved googling og legger inn et svar til deg, vil du ikke få vite om det, om du ikke stiller inn slik at du får epostvarsel om nye innlegg.

(Dette skulle være standardinnstillinger, men falt bort ved en oppdatering i 2012)

 

Se hvordan: http://forum.arkivverket.no/topic/179082-tips-om-ulike-funksjoner-og-redigeringsmuligheter-i-forumene-paa-digitalarkivet/#entry1525505

 

Tusen takk for tips :) Skal få gjort om på det med en gang tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om hvordan man best kontakter sine fujerne slektninger i USA (kanskje også andre land?). Skriv vanlig brev. Jeg har noen ganger forsøkt med e-post eller svar på hjemmesider uten å få svar tilbake. Med vanlig brev har jeg 100% treff. I brevet skriv detaljert om hvordan slektskapet er og hvorfor du kontakter dem. I brevet oppgir jeg både vanlig adresse og e-post.

 

Fra en tremenning fikk jeg svar att jo, vi var kansje slekt, men han ville ha ytterligere ingformasjon så han kunne være helt sikker. Jeg tror de fleste nå er ganske urolige for å utsettes for forsøk til Internet bedragerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om hvordan man best kontakter sine fujerne slektninger i USA (kanskje også andre land?). Skriv vanlig brev. Jeg har noen ganger forsøkt med e-post eller svar på hjemmesider uten å få svar tilbake. Med vanlig brev har jeg 100% treff. I brevet skriv detaljert om hvordan slektskapet er og hvorfor du kontakter dem. I brevet oppgir jeg både vanlig adresse og e-post.

 

Fra en tremenning fikk jeg svar att jo, vi var kansje slekt, men han ville ha ytterligere ingformasjon så han kunne være helt sikker. Jeg tror de fleste nå er ganske urolige for å utsettes for forsøk til Internet bedragerier.

 

Takk for tipset. Dette skal jeg ta med meg videre :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Nå spør jeg sikkert mye her, men jeg lurte på om det gikk ann og finne noen etterkommere av disse to også?

 

- Melfin S Erickson 

Født 01 September 1913 i Rutland, Sargent, ND

Død 27 Mai 1980 i Rutland, Sargent, ND

 

Gift: 8 April 1944 i Wahpeton, ND m/

- Doris Evelyn Bergstrom 

Født 14 November 1915 i Cayuga, Sargent, ND

Død 23 September 1992 i Fargo, Cass, ND, Siste bosted: Rutland, Sargent, ND

 

Mvh Amalie Marie

 

Mavis Diane Erickson

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/VCNC-J3H

 

Donna Mae Erickson

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/VCXG-TD1

Endret av Ole Jon Moastuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er guttenavn.

 

 

Eks:

Name: Orville F Olsen Titles and Terms:   Event Type: Census Event Date: 1940 Event Place: Idaho Springs, Election Precinct 9, Clear Creek, Colorado, United States Gender: Male

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/VR6Q-RQ2

 


Men det var før jeg fant dette:

 

Zello Wittaker

Daughter

United States Census, 1940

birth: 1922 Virginia residence: 1940 West Ward, Kingsport, Civil District 11, Sullivan, Tennessee, United States father: Harry Wittaker mother: Orville Wittaker other: J K Wittaker, Harry Wittaker, Doris Wittaker, Anne Wittaker, Ronald Wittaker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror det er guttenavn.

 

 

Eks: Name: Orville F Olsen Titles and Terms: Event Type: Census Event Date: 1940 Event Place: Idaho Springs, Election Precinct 9, Clear Creek, Colorado, United States Gender: Male

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/VR6Q-RQ2

 

 

Men det var før jeg fant dette:

Zello Wittaker

Daughter

United States Census, 1940 birth: 1922 Virginia residence: 1940 West Ward, Kingsport, Civil District 11, Sullivan, Tennessee, United States father: Harry Wittaker mother: Orville Wittaker other: J K Wittaker, Harry Wittaker, Doris Wittaker, Anne Wittaker, Ronald Wittaker

Takk for svar. Da slipper jeg å lure så fært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.