Gå til innhold
Arkivverket
Adele Marie Moe

Adelbarth Wager Abrahamsen (Wager) f. 14/8-1888 Hva skjedde med han og familien?

Recommended Posts

Adele Marie Moe

Hei!

Adelbarth Wager Abrahmsen ble født 14. August 1888 i Horten. I de opplysningene jeg har, står han oppført som ungkar og hjemmeboende i 1910 tellinga, men var gift med Margit Sofie i 1915? Eller før?

De adopterte Ruth og Esther - hvor kan jeg finne ut mer om denne adopsjonen og hvor de kom fra?

Kan de muligens ha vært i slekt med Margit Sofies bror i USA, eller har hun hatt barn fra før?

Kan det være mulighet for at de har adoptert noen når de har vært i USA?

16. November 1908 står han oppført i ankomstlistene på Ellis Island, annkommet fra Glaskow med skipet S/S Colombia.

Adelbarth har muligens vært i USA før, men venter på å reise tilbake med SS Hvid fra New York som sjømann.

Dette er ikke siste gangen han drar til USA heller... 3 Juli 1915 står han og Margit Sofie oppført i emmigrasjonslistene for Kristiansand. (De er nå tydligvis gift) med avgang 4 Juli med N.A.L til USA. 

Det kan se ut som om hun har en yngre bror Jan Olsen? Vet ikke mer om han heller...

Muligens er Margit Sofie oppført med Grimstad som fødested? 

Jeg mener også å ha hørt noe om at det kom sent noe fra USA under 2. verdenskrig.. er usikker her.

Her stopper opplysningene opp...er det noen som kan hjelpe?

Adelbarth kutter ut Abrahamsen som etternavn og bruker kun Wager. Han dør 8.Oktober 1951 og Margit Sofie dør 8.Februar 1968

Mvh Adèle Marie Moe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.