Gå til innhold
Arkivverket

Hans Lemmich Juell (1740-1810), sorenskriver på Hedemarken,


Marit Bull Enger
 Del

Recommended Posts

Hei :)

 

Sorenskriver Hans Lemmich Juell (f. 1740 i Hof, Solør, d. 30.1.1810 Vang, Hedmark) og hustru Anne Christine Lassen (f. 1733 Chistianshavn, Danmark, d- 1.1.1813 Vang, Hedmark) hadde 8 barn:

Elisabeth Juell, døpt i Vang 2.8.1764

Jens Juell, døpt i Vang 4.12.1765

Ole Juell, døpt i Stange 12.3.1767

Malte Brun Juell, døpt i Vang 11.12.1769

Petter Willemsen Juell, døpt i Vang 11.12.1769

Petronelle Juell, døpt i Vang 3.4.1771

Hans Lemmich Juell, døpt i Vang 21.8.1773

Iver Juell, døpt i Vang 28.2.1776

 

I tillegg til dette skal Hans Lemmich Juell (1740-1810) ha født et uekte barn med jomfru Dorthea/Dorothea Blix, også med navn Hans Lemmich Juell, født 12.8.1775.  Jeg har søkt gjennom de sansynlige kirkebøkene for å finne mer informasjon om denne Hans Lemmich Juell og hans mor Dorthea/Dorothea Blix, uten å finne noe.

 

Er det noen som kan hjelpe?

 

Hilsen

Marit Grande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Lars  :)

Samme spørsmålet henger egentlig i luften også under det emnet, men jeg fortsetter tråden der.

 

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har funnet linken til Dorothea.

Hun har vi dessverre ikke funnet enda.

 

mvh

Wenche

Endret av Wenche Hillstrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I tillegg til dette skal Hans Lemmich Juell (1740-1810) ha født et uekte barn med jomfru Dorthea/Dorothea Blix, også med navn Hans Lemmich Juell, født 12.8.1775.  Jeg har søkt gjennom de sansynlige kirkebøkene for å finne mer informasjon om denne Hans Lemmich Juell og hans mor Dorthea/Dorothea Blix, uten å finne noe.

 

Er det noen som kan hjelpe?

 

Hilsen

Marit Grande

Det er vel neppe noen ny opplysning at denne Hans Lemmich Juell (d.y) ble gravlagt i Vang (Hedmark) 8.jan.1846 (død 22.des.1845) med en påført alder på 71 år. Yrkesbetegnelsen er kaptein.

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe noen ny opplysning at denne Hans Lemmich Juell (d.y) ble gravlagt i Vang (Hedmark) 8.jan.1846 (død 22.des.1845) med en påført alder på 71 år. Yrkesbetegnelsen er kaptein.

 

IM

Neida, dette er kjent.

Det var fødselen til den andre Hans Lemmich Juell f. i 1775 jeg var ute etter.

Men har som nevnt funnet samme spørsmålsstillingen i annet emne her, så da velger jeg å fortsette på debatten der.

 

Mvh Marit  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.