Gå til innhold
Arkivverket

Folk idag fra Sylstad/Sjølstad og FOLDEREID NT??


Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Jeg hjelper min venn Shirley med pikenavn Sylstad fra Minnesota finne røtter i Foldereid.

 

Hennes farfar var Martin Julius Johansen Sylstad f. 1875, sønn av Johan Dahl Iversen og Henriette Mathiasdtr. Sylstad. Johan Dahl Iversen var sønn av Iver Elias Pedersen HEIMSTADHAUGEN SYLSTAD bruk 21 (Naerøy bind I s. 259).  Henriette kom fra SYNNES Kolvereid.

 

Martin Julius Sylstad ble gift i Minnesota med Julie Lorentsdtr. BREVIK UNDER SYLSTAD født 1873, dtr. av Lorents Michael Petersen og Siri Jacobia Kristoffersdtr. Brevik (Sjølstad) Foldereid.  Siri Jacobia var fra Wendelboe familie.  Lorents f. 1834 Brevik.  (Naerøy bind I s. 235).

 

Shirley og mannen Earl kommer til Norge og haaper aa finne slekt eller noen aa vise dem gaardene  Sjølstad/Sylstad.  De kan vaere der i Foldereid  tirsdag 29 juli og kanskje ogsaa 28 eller 29 juli hvis de kan finne hjelp aa finne gaardene.

 

Du kan skrive til med direkt og jeg skal sende slektstreet.  margaretmiller4@charter.net

 

Vi haaper noen skal skrive!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt på Julies familie. Hennes foreldre utvandret til USA. Jeg sjekket hennes fars søsken og så vidt jeg kan se enten utvandret de eller de  hadde barn som ikke er kjent eller døde tidlig. Det samme er tilfelle med hennes mors søsken.

 

Det samme er tilfelle med Martin Julius sine søsken. Faren til Martin Julius hadde søsken som fikk barn, men det ser ikke ut som om noen av dem holder til i Kolvereid eller Foldereid. og da snakker vi om oldebarn eller tippoldebarn etter hans onkel/tanter.

 

Jeg kan godt prøve å få tak i adressen til noen av disse. Jeg kjenner ingen av dem selv ettersom jeg bor i Oslo, og mange bor ulike steder i Nord-Trøndelag. Jeg ser at det er noen oldebarn etter broren til faren til Martin Julius som ser ut til å bo i Kolvereid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt på Julies familie. Hennes foreldre utvandret til USA. Jeg sjekket hennes fars søsken og så vidt jeg kan se enten utvandret de eller de  hadde barn som ikke er kjent eller døde tidlig. Det samme er tilfelle med hennes mors søsken.

 

Det samme er tilfelle med Martin Julius sine søsken. Faren til Martin Julius hadde søsken som fikk barn, men det ser ikke ut som om noen av dem holder til i Kolvereid eller Foldereid. og da snakker vi om oldebarn eller tippoldebarn etter hans onkel/tanter.

 

Jeg kan godt prøve å få tak i adressen til noen av disse. Jeg kjenner ingen av dem selv ettersom jeg bor i Oslo, og mange bor ulike steder i Nord-Trøndelag. Jeg ser at det er noen oldebarn etter broren til faren til Martin Julius som ser ut til å bo i Kolvereid.

Det kan vaere fint Anne!  Haaper vi kan finne noen.  We appreciate your time!!  Hvis du eller noen annet vil ha slektstreet litt videre tilbake, bare skriv til meg margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.