Gå til innhold
Arkivverket

Til dere alle sammen.


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

jeg vil ønske dere alle der ute på forumet en fin og god Påske.     Og så vil jeg takke dere alle sammen for en flott hjelp jeg får av dere, det setter jeg veldig stor pris på. Jeg er dessverre ikke så flink til å finne ut det dere finner. Har ikke noe familie jeg kan spørre. GOD PÅSKE til dere. En stor hilsen fra Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

God Påske også til deg og alle dere andre som er brukere av forumet, da også til de som bruker mye tid så alt skal virke som det skal til alle oss andre som noen ganger bare krever og forventer at alt skal fungere.

 

GOD PÅSKE.

 

Mvh. Magne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe familie jeg kan spørre.

 

Du får jo bare spørre oss, da! :D

 

Vi har alle vært begynnere, du får nok taket på det etter hvert. Erfaringsmessig er det fort gjort å glemme hvordan man kommer fram til ting, jeg anbefaler absolutt at du lager deg en huskeliste hvor du noterer framgangsmåter, og lenker til kilder, særlig når det gjelder ting som du ikke gjør ofte. Jeg har ihvertfall hatt stor nytte av min liste!

 

God Påske

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solveig.

Ønsker også deg en god påske.

Da jeg begynte å lete etter slekt var jeg ikke flink til å spørre de eldre i familien. Etter noen år med leting både i mikrofilmer på bibliotek og statsarkiv forsto jeg at de gamle var en god kilde. Men da var det forseint. De var døde.

 

Da føler en seg alene, men jeg oppdaget at det var flere som meg. Og mange av disse frekventerer dette forumet.Så trenger du hjelp så har du store muligheter her.

 

De fleste som er her er hyggelige folk som innehar store kunnskaper som de vil dele med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også for lite flink til å spørre de eldre i familien om slekt, og angrer at jeg ikke skrev ned det som ble fortalt tidligere av min farmor. Det ble fortalt lenge før jeg tenkte på å begynne med slektsforskning, men etter hvert

som jeg har funnet ut om slekta husker jeg noe av det hun fortalte(viste seg å stemme det hun fortalte altså). Mormor levde helt til 2006, så der fikk jeg spurt noe mer. Likevel kunne jeg spurt mer der også. En tremenning av

meg snakket også en del med henne, og skrev ned det min mormor og en søster av henne fortalte. De fikk jeg jo tatt kopi av. God påske til deg og dine Solveig, og også til alle som leser dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til alle fra meg. Håper at de som sitter og "lurer på om de skal tørre å spørre" spør. Ikke bare får dere hjelp, men dere hjelper kanskje andre ved å spørre. Takket være et spørsmål her fikk jeg en "forsvunnet" slektslinje jeg kunne DNAteste og derved fastslå hvilken finsk slekt jeg tilhørte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.  Jeg ønsker alle brukere og alle som arbeider med å holde hjulene i gang på DA en riktig god og hyggelig påske.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.