Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til oppslag i Stavanger Aftenblad okt 2003


Cecilie Simon
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter dødsannonsen til Lars Ranheimsæter, f. 30.09.1929 - d. 10.10.2003. Dødsannonsen står vel noen dager etter den 10. okt 2003. Er det noen som kan hjelpe meg med et oppslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter dødsannonsen til Lars Ranheimsæter, f. 30.09.1929 - d. 10.10.2003. Dødsannonsen står vel noen dager etter den 10. okt 2003. Er det noen som kan hjelpe meg med et oppslag?

 

Hei

Jeg har funnet annonsentil Lars og en artikkel hvor han er nevnt i 2002 på sykehjemmet der han bodde.

 

Håper filene er lesbare hvis ikke kan jeg sende dem på mail.

Hilsen Lisa

post-1882-0-09043700-1397412905_thumb.jpg

post-1882-0-11716100-1397412939_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha :)

 

Kan jeg spørre om du har tilgang til stavanger aftenblad digitalt? og i så fall hvor?

 

Cecilie

 

Hei

Jeg har funnet annonsentil Lars og en artikkel hvor han er nevnt i 2002 på sykehjemmet der han bodde.

 

Håper filene er lesbare hvis ikke kan jeg sende dem på mail.

Hilsen Lisa

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenbladet har m.a. "dagspass" som gjev tilgang i 24 timar for 18 kr., det meiner eg er ein billeg måte å teste arkivet deira på. Då eg testa tenesta (for ca ein månad sidan) var det ein del årgangar som mangla hist og her. Hos Nasjonalbiblioteket såg Aftenbladarkivet derimot ut til å vere komplett. Alle bibliotek har mogelegheit til å tilby fri tilgang til visse aviser (deriblant Aftenbladet) gjennom nb.no/aviser . Dersom biblioteket nær deg har ordna med dette kan dei hjelpe deg med å få tilgang, og avisene vil då vere "digitalt tilgjengelig" så lenge du er på biblioteket. Dersom biblioteket ikkje har tilgang kan du be dei om å ordne dette ved f.eks. å sende epost til avistjenesten. Det er då lurt å nemne at dette er ei teneste som ikkje skal koste biblioteket noko som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.