Gå til innhold
Arkivverket

Dåp i Valle i Audnedal 1811


Randi Tufte Simones
 Del

Recommended Posts

Hei

Kan noen hjelpe meg med tyding av dåpen til Berte Marie døpt 22 desember 1811 ,nederst på første side.

Foreldrene tror jeg er Aslag Erichsen og Gurj Thoresdatter og at de ikke er gift. 

 

Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Valle i Audnedal, Ministerialbok nr. A 4 /1 (1810-1815), Fødte og døpte 1812, side 4. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9860&idx_id=9860&uid=ny&idx_side=-6

 

Vennlig hilsen Randi Tufte Simones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er hva jeg fikk til. Er veldig usikker på forslagene som er satt inn i klammer og tror du kan ha bruk for noen med bedre lokalkunnskap enn det jeg besitter ;)

 

Berthe Maria: Moderen Gurj Thoresd. Scharstad. Faderen Gevorben Soldat Aslag Erichsen [Herbig?]

Uægte. under Jæger, mødt og tilstod Factum. Fadd Rejer Guttormsen [Gouxem?], Anders Tronsen

Tollach [Weysen?] og Berthe Sørensd. Scharstad, Gunil Torgiesd. Norum. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen

Takk for svar. Jeg har ofte hatt hellet med meg når jeg har noenlunde stedsnavn og sammenlikner med de ulike gårdene som er nevnt i folketellingene , som her i tilfellet 1801 tellingen. Så det kan hende jeg klarer å finne det ut. Så igjen mange takk.

 

mvh Randi  Tufte Simones 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei Randi.

jeg vet det er lenge siden du skrev dette. Likevel prøver jeg meg 

Berthe Maria var min tippoldemor.

Jeg leter etter hennes mor, men finner henne ikke. 

Hennes fars slekt har jeg ganske god kontroll på. Og jeg vet at Gurj og Aslach ble gift 1812 i Kristiansand. De fikk flere barn. 

Håper på hjelp fra deg. 

Mvh Ingrid Lunø-Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.