Gå til innhold
Arkivverket
Tone Lise Gundersen

Hvor var Karen Maria og Elen Martine Tor(e)sdatter i 1865?

Recommended Posts

Tone Lise Gundersen

Hei

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor disse to søstrene befant seg i 1865? De er ikke med i tellingen hjemme hos foreldrene på Roth I Haaland.

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038206000745

Her er tellingene for 1875 for begge to:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052246000803

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_land/bf01052247000685

Jeg vet hva som (sånn noenlunde) skjedde med dem senere og trenger bare hjelp tll å finne ut hvor de befant seg i 1865. Har lett og lett, men finner dem ikke. :/

Med hilsen Tone Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Lise Gundersen

Elen Martine er ikke født i 1858 som det står i tellingen. Hun er oppført med fødselsdato fra 1848 til 1854 i de forskjellige tellingene... 1848 er nok det nærmeste siden hun er tjenestepike i 1865. Hvis ikke ville hun vært svært ung.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Lise Gundersen

Tusen takk, Åsbjørg. :-) Vet du forresten hvor Lunde i Høyland kan befinne seg? Googlet litt, men fikk ikke så mye ut av det... :-/

Endret av Tone Lise Gundersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Lise Gundersen

Javisst. :-) Fint vær får de og :-) Tusen takk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Der er visst fleire Lunde i det området der sør...

Steder i nærheten

Sørbø (gårdsbruk, 354 m unna), Ganddal (bro, 438 m unna), Lundehaugen (bro, 461 m unna), Torger Carlsen (bro, 532 m unna), Ganddal (bro, 641 m unna), Åse (gårdsbruk, 682 m unna), Skei (gårdsbruk, 829 m unna), Ganddal (tettsted, 832 m unna), Stokkalandsvatnet (tjern, 896 m unna), Stokkaland (gårdsbruk, 899 m unna), Åsedalen (bro, 927 m unna), Lunde (gårdsbruk, 945 m unna), Øvre Åse (gårdsbruk, 972 m unna), Hove (gårdsbruk, 975 m unna), Lundetunet (veg, gate, 1046 m unna), Høylandsåna (bro, 1053 m unna), Hove III (bro, 1073 m unna), Holane (gårdsbruk, 1091 m unna), Stokkaland (gårdsbruk, 1102 m unna), Lunde (bro, 1300 m unna)

Torger Carlsen er ei bru!?!?!?

Endret av Åsbjørg Susort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Lise Gundersen

Hahahah...Den bruå kunne jeg tenkt meg å sett. :lol: Lunde er jo et veldig vanlig navn, og kan kanskje være enda flere steder. Nå søkte jeg også på Kirke-Sole og det tyder på at det er i nærheten av Rott på fastlandet. Det er jo logisk.

Begge disse damene endte opp med hver sitt barn fra hver sin bonde på Stokka i Sandnes, og det er veien dit jeg er nysgjerrig på, men det er nok ikke så lett å finne ut av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn Egeland

Lunde er gnr. 47 i Høyland. Er eget kapittel i Ola Aurenes sin bygdebok om Høyland.

Endret av Bjørn Egeland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.